مصرف برخی روغن ها برای غذاهای سرخ کردنی خطرناک است

© Sputnik / Sergei Vinyavski /  مراجعه به بانک تصاویر Производство растительного масла в Ростовской области
Производство растительного масла в Ростовской области - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2022
اشتراک
الکساندرا رازارنوا پزشک متخصص تغذیه می گوید: هر روغنی که ما در غذا مصرف می کنیم برای سرخ کردن مناسب نیست.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندرا رازانوا پزشک متخصص تغذیه و عضو اتحادیه متخصصان تغذیه و صنایع غذایی روسیه بیان داشت: از نظر تئوری می توان از هر روغنی برای سرخ کردن استفاده کرد، اما در عمل بسته به چیزی که در تابه ریخته ایم نتیجه بسیار متفاوت است.
وی توضیح داد که اگر گزینه نامناسبی را انتخاب کنید، نه تنها طعم غذا بلکه بر ترکیب شیمیایی آن نیز تاثیر می گذارد. این پزشک افزود که به ویژه استفاده از روغن نامناسب برای سرخ کردن خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.
این پزشک شرح داد: اگر در فرآیند سرخ کردن از روغنی استفاده کنید که با دمای بالا سازگار نیست، به جای یک محصول سالم، ظرفی حاوی مقدار زیادی رادیکال های آزاد ( ذراتی که در نتیجه واکنش شیمیایی بین روغن و اکسیژن ایجاد شده) دارید. آنها از فرآیندهای التهابی حمایت می کنند، منجر به اختلالات ژنتیکی در بدن شده و همچنین خواص سرطان زا دارند که تهدیدی جدی برای سلامت است.
دکتر رازانوا گفت: برای سرخ کردن باید روغنی را انتخاب کرد که دارای نقطه دود بالا، حداقل مقدار اسیدهای چرب اشباع نشده، حداکثر ۱۵ درصد و حداکثر محتوای اسیدهای چرب اشباع شده باشد.معمولا روغن های تصفیه شده یا چربی های اشباع شده با منشاء حیوانی این الزامات را برآورده می کنند. آنها برای پخت و پز در دمای بالا مناسب تر هستند، زیرا مقاومت بالایی در برابر گرما از خود نشان می دهند. روغن های گیاهی تصفیه نشده نباید برای سرخ کردن غذاها استفاده شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала