نخستین پرواز خطوط هوایی عربستان سعودی با خدمه زن

CC BY 4.0 / Tasnim news agency / هواپیمایی عربستان
هواپیمایی عربستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2022
اشتراک
شرکت هواپیمایی سعودی فلای ادیل اولین پرواز تمام زنانه را در تاریخ این کشور انجام داد.
به گزارش اسپوتنیک، شرکت هواپیمایی فلای ادیل با انتشار عکسی از هفت زن خدمه این پرواز در توییتر اعلام کرد: فلای ادیل اولین پرواز تمام زنانه در تاریخ عربستان سعودی را انجام داد که اکثر اعضای آن اتباع عربستان بودند.
این شرکت گفت که این پرواز با جدیدترین هواپیمای ایرباس A320 از ریاض به جده انجام شد.
عماد اسکندرانی، سخنگوی شرکت مزبور در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه ، این پرواز را یک رویداد تاریخی برای هوانوردی عربستان توصیف کرد و افزود: اکثر خدمه 7 نفره این پرواز از جمله افسر اول را زنان عربستانی تشکیل می دهند و فقط کاپیتان یک زن خارجی است.
سازمان هواپیمایی کشوری عربستان در سال 2019، از انجام اولین پرواز با یک کمک خلبان زن سعودی خبر داده بود.
از زمانی که محمد بن سلمان، پسر پادشاه، ولیعهد عربستان شد، عربستان سعودی به سرعت شروع به تغییر و پیشرفت کرد، اول از همه نقش زنان در جامعه تأثیر و پر رنگ شد. زنان مجاز به رانندگی با اتومبیل، بازدید از استادیوم ها برای تماشای مسابقات ورزشی و خدمت در ارتش و پلیس شدند.
مقامات سعودی تلاش دارند بخش هوانوردی این کشور را به منظور توسعه گردشگری در سطح جهانی به سرعت گسترش دهند. آنها درهمین راستا سه برابر کردن ظرفیت ترافیک هوایی سالانه و افزایش آن به 330 میلیون مسافر تا پایان دهه جاری، جذب 100 میلیارد دلار سرمایه گذاری در این بخش تا سال 2030، ایجاد یک ناوگان جدید درسطح کشور، ساخت یک مگا فرودگاه جدید در ریاض و افزایش ظرفیت حمل کالا به پنج میلیون تن بار در سال را از جمله هدف گذاریهای مقامات عربستانی دراین زمینه می دانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала