موارد ابتلا آبله میمون در انسان به 92 نفر افزایش یافت

© © Photo : SXC.huمیمون مهربانی که یک توله سگ را به فرزندی پذیرفت
میمون مهربانی که یک توله سگ را به فرزندی پذیرفت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2022
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی: تا به امروز هیچ مورد مرگ و میر مرتبط با این بیماری گزارش نشده است.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرد که موارد ابتلا به آبله میمون در انسان به 92 نفر افزایش یافته است که هیچ مرگ و میر نداشته است.
سازمان بهداشت جهانی تا 21 مه گزارش هایی از 92 مورد تایید شده آزمایشگاهی از این بیماری از 12 کشور دریافت کرده بود.
آبله میمون بیماری نادر و شبیه به آبله است. این بیماری بیشتر در کشورهایی با جنگل‌های بارانی در آفریقای‌مرکزی و غربی دیده می‌شود. آبله میمون، نخستین‌بار طی سال 1958 در بین میمون‌های آزمایشگاهی کشف شد. مدتی بعد شواهدی از عفونت ویروس ارتوپاکس در تعدادی از جوندگان آفریقایی نیز یافت شد. مطالعات آزمایشگاهی نشان داد که آبله میمونی می‌تواند موش و خرگوش را نیز آلوده کند. در سال 1970 برای نخستین‌بار این بیماری در انسان‌ها گزارش شد.
در ژوئن 2003 آبله میمون در ایالات متحده گزارش شد و در سال 2017 شیوع آبله میمونی در نیجریه آغاز شد. وزیر بهداشت این کشور عنوان کرد که ویروس به 11 ایالت گسترش یافته و 74 نفر مشکوک به ابتلاء هستند. تصور می‌شود این شیوع بزرگ در اثر طغیان رودخانه پدید آمده باشد؛ چراکه باعث شده بود تا حیوانات وحشی آلوده با انسان ارتباط نزدیک‌تری داشته باشند؛ بنابراین می‌توان نتیجه گرفت این یک بیماری مشترک بین انسان و حیوان است که از حیوانات به انسان منتقل می‌شود و گسترش پیدا می‌کند.
سپتامبر 2018 در انگلیس گزارش شد که سه نفر از افرادی که به نیجریه سفر کرده بودند به بیماری آبله میمونی مبتلا شده‌اند. از سال 2017 که این بیماری در نیجریه شیوع پیدا کرد 89 نفر مبتلا شدند و شش مورد مرگ بین آن‌ها دیده شد.
در 27 می 2021 یک دام‌پزشک 53 ساله چینی در اثر ابتلاء به این بیماری درگذشت. طبق گزارش‌ها این دامپزشک چند ماه قبل از مرگ دو میمون مرده را کالبدشکافی کرده بود و بعد از چند ماه به این بیماری دچار شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала