گزارش و تحلیل

ایران برای گردشگران روس برنامه ی ویژه دارد

© Photo / Nafise Soufy / Iranایران برای گردشگران روس برنامه ی ویژه دارد
ایران برای گردشگران روس برنامه ی ویژه دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2022
اشتراک
بر اساس قطعنامه ی شماره ی پنج، دوازدهمین مجمع عمومی كمیته ی بین المللی موزه ها ایكوم (ICOM)، كه در 28 مه 1977 میلادی درمسكو برپا شد ، روز 18 می برابر با 28 اردیبهشت به عنوان روز جهانی موزه ها اعلام شد و از آن سال در روز جهانی موزه درهمه ی كشورهای عضو ، مراسمی به اجرا گذاشته می شود تا از این روز پاسداری گردد.
از روز موزه به مدت هفت روز تحت عنوان هفته ی میراث فرهنگی، میراث ایران به عنوان یکی از ۱۰ کشور غنی در این حوزه در ایران گرامی داشته میشود.
آقای دکتر عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نشست خبری اول خرداد ۱۴۰۱ گفت:
هر چیزی جنبه تاریخی دارد به قوت خود باقی است اولین موضوع ما در مسئله گردشگری که بعد اقتصادی در آن بسیار مهم است پتانسیل های گردشگری تاریخی و ظرفیت‌ های میراث فرهنگی است، ما در این حوزه جزو ۱۰ کشور اول هستیم و در حوزه میراث ناملموس رتبه هفتم جهان را داریم.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیرامون همکاری با کارشناسان خارجی برای مرمت میراث ایران و کمک کارشناسان ایرانی برای مرمت آثار کشور های جهان بیان کرد:
درباره استفاده از ظرفیت کارشناسی جمهوری اسلامی ایران که یکی از نقاط قوت و پتانسیل‌های ما به ویژه برای کشورهای همسایه است با سفرای مربوطه نشست هایی را برگزار کردیم و به توافقاتی نیز رسیدیم در این جلسات اعلام آمادگی کردیم که در زمینه هر گونه فعالیت جهت مرمت و نگهداری میراث فرهنگی همکاری کنیم سفرا نیز تا مرحله عقد قرارداد جلسات را جلو بردند و خوشبختانه می توانیم به عنوان یک کار فرهنگی و اقتصادی مطلوب این کار را انجام دهیم.
اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2022
ایران: دو فرانسوی بازداشت شده توریست نبودند
در زمینه ی استفاده از ظرفیت های خارجی کارشناسان تراز اول، با تجربه و خوبی در جهان وجود دارند که می توانند در زمینه مرمت میراث فرهنگی ما کمک کنند استقبال می‌کنیم کما اینکه اکنون نیز این اتفاق رخ می‌دهد و بخش‌ های مختلف میراث فرهنگی ما از همکاری کارشناسان تراز اول جهانی استفاده می کنند، البته که برخی از این همکاری ها صرفا جنبه ی تبلیغاتی دارد و آورده چندانی برای کشور ندارد که قطعا ادامه نخواهد یافت.
اگر کارشناسی در بخشی از میراث فرهنگی ما نظراتی برجسته دارد هیچ منعی برای دعوت از او، همکاری با این کارشناس و استفاده از نظرات و تجربیات او در کشور ما وجود ندارد و قطعا از این موضوع استقبال میکنیم.
وی ضمن تاکید بر استقبال ایران از سرمایه گذاران خارجی در حوزه ی میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت:
ما در چند روز گذشته با هیئتی اقتصادی از ترکیه ملاقات داشتیم که در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اقدام به سرمایه گذاری در ایران کردند بیشتر این سرمایه گذاری در زمینه ی اقامتی و گردشگری است.
به دلیل علاقه ای که این سرمایه‌ گذاران به شمال غرب ایران داشتند این منطقه برای سرمایه گذاری آنها در نظر گرفته شد، این سرمایه گذاران با امام جمعه اردبیل نیز ملاقات داشتند و در زمینه مجوز ها توسط امام جمعه ی اردبیل تسهیلگری شد.
صحنه ای از فیلم «دانتون آبی« - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2021
چندرسانه ای
روز توریست و سفر به مکان های فیلم های مشهور
جمهوری اسلامی ایران هیچ خط قرمزی برای همکاری با کشور های جهان بجز رژیم اشغالگر قدس ندارد و هر کس بر اساس ضوابط جمهوری اسلامی ایران بخواهد در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری سرمایه‌گذاری کند هیچ محدودیتی وجود ندارد.
در ضمن اینکه بنده اعلام کردم با سرمایه گذارانی که سرمایه گذاری های کلان انجام می دهند به طور شخصی ملاقات می کنم این موضوع مربوط به کشور هایی که بخواهند سرمایه‌گذاری خاصی را انجام دهند و سرمایه خود را به ایران وارد کنند نیز هست.
با سرمایه گذاران قطری‌ ملاقات‌ های خصوصی داشتیم و محل هایی را مد نظر دارند که ما نیز با آنها مشکلی نداریم شاید موانع خاصی به لحاظ برخی آیین نامه ها و قوانین اداری وجود داشته باشد اما بنا بر این داریم که این موانع را از بین برده و در جهت تسهیل گری عمل کنیم.
هیچ مشکلی از جهت سرمایه گذاری خارجی در ایران وجود ندارد.
آقای دکتر عزت الله ضرغامی فرصت جام جهانی قطر برای حوزه ی گردشگری ایران را پر اخمیت دانست و افزود:
راهبرد های ما مقداری روشن تر شده ضمن اینکه برای کشورهای همسایه و مجاور خود در زمینه گردشگری اولویت قائل هستیم تمام کشورهای دیگر دنیا نیز هدف گردشگری ما هستند معرفی و شناساندن جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک هدف گردشگری به تمام گردشگران جهان از اولوت های اول ما در این حوزه است.
بدلیل ارتباط خاصی که با چین داریم و گفتگو های مطلوبی که با روسیه آغاز کردیم به عنوان کشور هایی که زمینه گردشگری در آنها برای ما بسیار فراهم است، برنامه ریزی های خاص و ویژه‌ ای انجام دادیم.
در رابطه با قطر بار ها در گفتگو ها اعلام کردم که ستاد قطر در وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایجاد شده و کارشناسانی را جهت استفاده از فرصت مسابقات جام جهانی و جذب گردشگران متفاوت و جوان فعال کردیم تا این فرصت مغتنم شمرده شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала