ارتش روسیه 26 منطقه تمرکز نیروهای مسلح اوکراین را نابود کرد

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ارتش روسیه 26 منطقه تمرکز نیروهای مسلح اوکراین را نابود کرد
ارتش روسیه 26 منطقه تمرکز نیروهای مسلح اوکراین را نابود کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2022
اشتراک
کوناشنکوف: هواپیماهای روسیه سه پست فرماندهی، 26 منطقه تمرکز ارتش اوکراین و همچنین یک انبار مهمات را هدف قرار دادند.
به گزارش اسپوتنیک، سرلشکر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: هواپیماهای روسیه سه پست فرماندهی، 26 منطقه تمرکز ارتش اوکراین و همچنین یک انبار مهمات را هدف قرار دادند.
کوناشنکوف افزود: هوانوردی عملیاتی - تاکتیکی ارتش روسیه سه پست فرماندهی، 26 منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین را هدف قرار داد و همچنین یک انبار مهمات را در نزدیکی روستای کراسنی لیمان منهدم کرد.
به گفته وی، در این حملات بیش از 210 نفر از نیروهای مسلح اوکراین کشته و 38 واحد تجهیزات نظامی از کار افتادند.
سخنگوی وزارت دفاع روسیه ادامه داد: در شبانه روز گذشته، موشک‌های با دقت بالا سه پایگاه فرماندهی، 13 منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی اوکراینی و همچنین چهار انبار مهمات در مناطق شهرک‌های سولدار، سول در جمهوری خلق دونتسک و نیرکوفو در جمهوری خلق لوهانسک را منهدم کردند.
پایان آزمایش موشک های تکمیل شده ویخر در روسیه + فیلم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2022
وزارت دفاع روسیه فیلم انهدام تجهیزات اوکراینی ها توسط بالگرد کا-52 را منتشر کرد+ویدیو
علاوه بر این، سامانه‌های پدافند هوایی روسیه 11 پهپاد دیگر اوکراینی را سرنگون کردند. سه باتری موشک انداز چندگانه "گراد" و یک ایستگاه جنگ الکترونیک نیز منهدم شدند.
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند. به گفته وزارت دفاع روسیه، از 25 مارس نیروهای مسلح روسیه وظایف اصلی مرحله اول عملیات ویژه را انجام دادند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. هدف اصلی در بخش نظامی روسیه آزادسازی دونباس بود. در 19 آوریل، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، آغاز مرحله بعدی عملیات ویژه را اعلام کرد. وُلناواخا یک مرکز منطقه‌ای مهم استراتژیک در جنوب دونتسک، و ماریوپل بزرگترین شهر در ساحل دریای آزوف، در جمهوری خلق دونتسک آزاد شده‌اند. به گفته وزارت دفاع روسیه، در جمهوری خلق لوهانسک، از 25 مارس، 93٪ از استان لوهانسک سابق، که مرزهای آن به عنوان جمهوری اعلام شده بود، آزاد شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала