آیا ارتباط بین ماهواره‌ها با لیزر ممکن است؟

© Depositphotos.com / Сookelmaماهواره
ماهواره - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.05.2022
اشتراک
رسانه: شرکت‌های خصوصی برای راه اندازی خدمات ماهواره‌های جدید در مدار زمین عجله دارند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای " interestingengineering"، شرکت CACI International مستقر در ویرجینیا به دنبال تغییر این وضعیت است که یک ماهواره هنوز باید برای برقراری ارتباط با یک ماهواره دیگر به یک ایستگاه زمینی بر روی زمین پیامی ارسال کند، حتی اگر فقط چند کیلومتر دورتر از ماهواره‌ای در همان مدار باشد.و اکنون پیوندهای مستقیم بین ماهواره‌ای را با موفقیت عملیاتی کرده است.
تسریع در توسعه فناوری فوتونی با لیزر سالیتون روسی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.12.2020
گزارش و تحلیل
تسریع در توسعه فناوری فوتونی با لیزر سالیتون روسی
CACI پایانه‌های نوری CrossBeam را بر روی ماهواره‌ها مستقر می‌کند تا ارتباطات نوری بین ماهواره‌ای را فعال کند. این شرکت ادعا می‌کند فناوری آن می‌تواند اتصالات متقاطع ماهواره‌ای و همچنین پیوندهای ماهواره‌ای دو سویه با زمین را با استفاده از سیستم‌هایی که پیچیدگی کمتر، اندازه و وزن کوچک‌تر، نیاز به انرژی کمتر، و در نتیجه کارکرد ارزان‌تر دارند، امکان پذیر کند.
در ۱۴ آوریل امسال، این دو ماهواره پایانه‌های نوری خود را در فاصله ۱۰۰ کیلومتری فعال کردند و بیش از ۴۰ دقیقه با هم ارتباط برقرار کردند. از لیزرهای مادون قرمز برای مشاهده بیش از ۲۰۰ گیگابیت داده استفاده شد که ابتدا کدگذاری شده و سپس به گیرنده ماهواره دیگر ارسال و سپس با موفقیت دریافت شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала