پاسخ متقابل روسیه به تحریم های آمریکا

© Fotolia / KLimAx Foto روسیه و آمریکا
 روسیه و آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2022
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو در اقدام متقابل، ورود 963 شهروند آمریکایی از جمله معاون رئیس جمهور این کشور را به خاک روسیه را ممنوع اعلام می کند.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: مسکو در واکنش به تحریم‌ های مستمر ایالات متحده علیه روسیه و در ارتباط با درخواست‌ های دریافتی درباره ترکیب "فهرست توقف" ملی ما، فهرستی از شهروندان آمریکایی را منتشر می ‌کند که ورود آنها به فدراسیون روسیه به طور مداوم منع شده است.

در سایت وزارت خارجه روسیه فهرستی از نزدیک به هزار نفر از جمله سیاستمداران، مقامات و تعدادی از مقامات ارشد آمریکایی که از 15 مارس در "فهرست توقف" روسیه قرار گرفته اند منتشر شده است: جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه، لوید آستین وزیر دفاع و مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش.
روسیه: تحریم یک جانبه آمریکا علیه کره شمالی را اجرا نخواهیم کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2022
تحریم روسیه علیه مقام ها و شخصیت های کانادا

در این بیانیه آمده است: روسیه به دنبال رویارویی نیست و پذیرای گفتگوهای صادقانه و بر پایه احترام متقابل است. مسکو مردم آمریکا را که همیشه مورد احترام ما هستند، از مقامات آمریکایی که روس هراسی را تحریک می کنند و کسانی که به آنها خدمت می کنند جدا می کند. اینها افرادی هستند که در "فهرست سیاه" روسیه قرار می گیرند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала