رسانه: انگلیس مانع حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع اوکراین است

© REUTERS / Julian Simmondsبوریس جانسون
بوریس جانسون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2022
اشتراک
پانکاج میشرا، مقاله نویس خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا و اطرافیانش مانع حل و فصل مسالمت آمیز اوضاع اوکراین هستند .
به گزارش اسپوتنیک، میشرا نوشت: "راه به سوی آتش بس توسط شرکت کنندگان در جنگ از راه دور مسدود شده است: سه نفر از اعضای ارشد دولت بریتانیا. نخست وزیر بوریس جانسون، وزیر خارجه لیز تراس و بن والاس وزیر دفاع از درگیری اوکراین برای تقویت سرمایه سیاسی خود استفاده کرده اند."
این روزنامه نگار خاطرنشان کرد که عملیات ویژه روسیه در اوکراین برای نخست وزیر بریتانیا "به موقع" آغاز شد، زیرا در آن لحظه رسوایی و جنجال در لندن به دلیل مهمانی های وی در شرایط همه گیری کرونا به راه افتاده بود.
وی می نویسد در نتیجه، جانسون شروع به حمایت فعالانه از اوکراین کرد. او حتی از رادا، پارلمان اوکراین بازدید نموده ، در آنجا سخنرانی و سعی کرد چرچیل را از خود بسازد، که از یک طرف عشق اوکراین را دریافت کرد و اما از سوی دیگر، محافل جشن برخلاف قوانین ضد کوویدی در سرزمین خود، این سیاستمدار را به مجازات اداری کشاند. میشرا اظهار داشت که قبل از جانسون، هیچ یک از نخست وزیران بریتانیا در دوران ریاست جمهوری خود به این حکم محکوم نشده بودند.
این روزنامه نگار گفت: "مشکل این است که جانسون در ماهیت امر به چنان درگیری دامن می زند که بریتانیا در آن شرکت ندارد".
سناتور آمریکایی: ایالات متحده  برای کمک به اوکراین باید از چین پول قرض کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2022
سناتور آمریکایی: ایالات متحده برای کمک به اوکراین باید از چین پول قرض کند
میشرا خاطرنشان کرد: در عین حال، نتیجه سیاست نخست وزیر انگلیس رنج مردم عادی اوکراین و زوال کشور آنها بوده است.
نگارنده معتقد است نزدیکترین یاران رئیس دولت بریتانیا نیز از این سیاست حمایت می کنند و آماده ادامه تلاش های وی هستند.
میشرا اعلام کرد : "اما حتی کناره گیری جانسون از سمت خود ، ماجراجویی را تضعیف نمی کند. برعکس: تراس و والاس - محتمل ترین جانشینان او – به این نتیجه رسیده اند که اگر با لفاظی های ستیزه جویانه حتی از جانسون فراتر بروند، به نفع پیشرفت آنها در صحنه سیاست خواهد بود.
روسیه 24 فوریه عملیات ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند." به گفته وی، برای این منظور، غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین برنامه ریزی شده است.
به گفته وزارت دفاع روسیه ، از 25 مارس، نیروهای مسلح اجرای وظایف اصلی مرحله اول عملیات خودرا به پایان رسانده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. وزارت دفاع روسیه هدف اصلی عملیات ویژه را آزادسازی منطقه دونباس اعلام کرد .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала