در آمریکا "سلاح مخفی" روسیه در داخل ناتو معرفی شد

© AFP 2023 / Gerard Cerlesناتو
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2022
اشتراک
وبسایت فاکس نیوز می نویسد، ترکیه به دلیل مواضعش در قبال اوکراین و گسترش ائتلاف به "سلاح مخفی" روسیه در داخل ناتو تبدیل شده است.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله منتشره در این وبسایت آمده است:" تصمیم رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای ممانعت از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، اولین باری نیست که آنکارا علیه غرب حرکت می کند.
روزنامه نگار فاکس نیوز می نویسد، اردوغان پس از آنکه بخشی از ارتش ترکیه در سال 2016 می خواست او را سرنگون کند، فعالانه در تلاش است تا ناتو را بی ثبات کند.
در آمریکا خواستار اخراج ترکیه از ناتو شدند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2022
در آمریکا خواستار اخراج ترکیه از ناتو شدند
ترکیه از زمان آغاز درگیری در اوکراین، هیچ تحریمی را علیه روسیه اعمال نکرده است. همزمان، در سال 2020، خود واشنگتن به دلیل خرید سامانه اس-400 از روسیه، آنکارا را تحریم کرد.
به گفته کارشناسانی که فاکس نیوز موضع آنها را اعلام می کند، اردوغان بسته به اینکه کدام مورد سود بیشتری داشته باشد گاهی از اتحادیه های غربی استفاده می کند و گاهی با آنها مقابله می کند. در عین حال برخی از آنها رهبر ترکیه را "آدم پوتین در ناتو" می نامند.
در این مطلب اشاره شده است که در نهایت آنکارا با پذیرش اعضای جدید به ائتلاف موافقت خواهد کرد، اما در حال حاضر اختلافات درون ناتو به نفع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است.
پیش از این، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفته بود که آنکارا نمی تواند از پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو حمایت کند، زیرا در این صورت این سازمان به "مکانی تبدیل خواهد شد که نمایندگان بسیاری از تروریست ها در آن حضور خواهند داشت." وی یادآور شد که آنکارا از استکهلم و هلسینکی خواست 33 عضو پ‌ک‌ک و سازمان FETO را استرداد کنند، اما با تقاضا مخالفت شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала