دمشق خواستار پایان حضور غیرقانونی نظامی خارجی در سوریه شد

© Photo / IRNAبسام صباغ، نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد
بسام صباغ، نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2022
اشتراک
بسام صباغ، نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد عصر جمعه (به وقت محلی) در جلسه شورای امنیت بر لزوم خروج نیروهای غیرقانونی خارجی از خاک این کشور تأکید کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، "بسام صباغ" در جلسه شورای امنیت گفت که تلاش‌های سوریه برای دستیابی به ثبات اقتصادی و اجتماعی و بهبود شرایط زندگی مردم این کشور با اصرار برخی کشورهای غربی و متحدانشان بر رویه‌های خصمانه و نقض مستمر اصول حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل متحد مواجه است.
وی افزود که حضور غیرقانونی نظامی خارجی نیروهای ترکیه و آمریکا در خاک سوریه، حمایت آنها از گروه‌های تروریستی و شبه نظامیان جدایی طلب و غارت ثروت ملی از جمله نفت، گاز و محصولات کشاورزی و اعمال تروریسم اقتصادی از طریق اعمال اقدامات اجباری یکجانبه بر مردم سوریه موانع دستیابی مردم این کشور به ثبات و شرایط بهتر است.
حمله هوایی  به  پایتخت سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2022
پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در آسمان دمشق مقابله کرد
نماینده سوریه اضافه کرد، تصمیم اخیر دولت آمریکا در خصوص اعطای مجوز برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در مناطق خاص در شمال شرق و شمال غرب سوریه تحت کنترل شبه نظامیان جدایی طلب و گروه‌های تروریستی نشان دهنده حمایت مستقیم دولت آمریکا از این نهادهای غیرقانونی، نقض آشکار حاکمیت، استقلال و وحدت سرزمین و مردم سوریه و نقض جدی قطعنامه‌های مربوط به شورای امنیت است.
صباغ در ادامه گفت: برگزاری کنفرانس موسوم به (کنفرانس بروکسل) در غیاب سوریه و کنار گذاشتن روسیه به این معنی است که این کنفرانس به گردهمایی کشورهای غربی تبدیل شده است که به سیاسی کردن مسائل بشردوستانه معروف هستند.
وی تاکید کرد که این کنفرانس‌ها چیزی نیست جز پوششی برای سرپوش نهادن بر اقدامات سازمان دهندگان این کنفرانس علیه کشور سوریه که با تحریم و محاصره، مردم سوریه را از نیازهای اولیه زندگی شان محروم می‌کنند.
نماینده سوریه اضافه کرد: پایان دادن به حضور غیرقانونی نظامی خارجی، لغو فوری و بدون قید و شرط اقدامات اجباری یکجانبه و افزایش پروژه‌های بازیابی زودهنگام و توسعه کمی و کیفی تنها راه بهبود وضعیت انسانی در سوریه و دستیابی به اهداف توسعه پایدار است.
صباغ افزود که عفو عمومی بر اساس فرمان قانونی شماره ۷ صادره در ۳۰ آوریل (۱۰ اردیبهشت) رئیس جمهور شامل تروریست‌های خارجی نمی‌شود و کشورهای مبدأ آنها مسئول بازگرداندن آنها و خانواده‌هایشان از سوریه خواهند بود.
وی در ادامه گفت: صدور این فرمان استثنایی با ماهیت حقوقی، اجتماعی و سیاسی خود در چارچوب اقداماتی است که سوریه سال‌ها برای بهبود وضعیت انسانی و تحکیم آشتی‌های ملی و فراهم کردن شرایط مناسب برای بازگشت آوارگان و پناهندگان به وطن، ادغام مجدد همه شهروندان سوری در جوامع خود و بازگرداندن امنیت و ثبات انجام داده است.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود: سوریه از برخی کشورها می‌خواهد که سیاست‌های اشتباه خود را کنار بگذارند و از طریق کار مسئولانه با سوریه و فارغ از هرگونه ملاحظات سیاسی مغایر با منافع، امنیت و رفاه مردم سوریه، رویکرد سیاسی مثبت و سازنده‌ای اتخاذ کنند.
صباغ تاکید کرد که تلاش ترکیه برای ایجاد منطقه‌ای امن در شمال سوریه در چارچوب پروژه‌های ضد سوری است و به دستیابی به هدف استعماری، تفرقه افکنانه و ایجاد تمرکز بر اجرای طرح‌های تروریستی علیه مردم سوریه کمک می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала