ثبت نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در اسرائیل

© AP Photo / Wang Yuguoبیمارستان کرونا ویروس
بیمارستان کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.05.2022
اشتراک
وزارت بهداشت اسرائیل از ثبت نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در اسرائیل خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه 12 تلویزیون اسرائیل شامگاه جمعه به نقل از وزارت بهداشت این کشور از ثبت اولین مورد آبله میمون در این کشور خبر داد.
خاطرنشان می شود که این بیمار - مردی حدودا 30 ساله - به تازگی از سفر خارجی بازشگته و با علائم بیماری در بیمارستان بستری شده است. وی در حال حاضر دارای علائم خفیفی از این عفونت است و تحت نظر پزشکان در قرنطینه قرار دارد.
Персонал снимает защитную одежду в отделении больницы Сан-Хуан-де-Диос в Памплоне, на севере Испании - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2022
هشدار شیوع احتمالی آبله میمون در اروپا
پیش از این، آژانس بهداشت بریتانیا گزارش داده بود که تعداد کل موارد آبله میمون در این کشور به 9 نفر رسیده است. رسانه های محلی گزارش دادند که وزارت بهداشت اسپانیا و مقامات محلی پس از شناسایی هشت مورد آبله میمون در مادرید، هشدار بهداشتی در این کشور صادر کرده‌اند.
علاوه بر سوئد، اولین مورد ابتلا به این بیماری روز پنجشنبه در ایتالیا نیز شناسایی شد. همچنین اولین موارد ابتلا به آبله میمون در استرالیا و کانادا به ثبت رسیده است.
آبله میمون یک بیماری نادر ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است، یعنی بیماری‌ای است که از حیوانات به انسان منتقل می شود، علائم آن در انسان مشابه علائمی است که در گذشته در بیماران مبتلا به آبله تجربه شده، اما شدت کمتری دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала