وزیر دفاع روسیه: روند آزادسازی جمهوری مردمی لوهانسک رو به اتمام است

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر ارتشبد سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه
ارتشبد سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2022
اشتراک
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد ارتش روسیه به همراه واحدهای شبه نظامی جمهوری های مردمی لوهانسک و دونتسک به گسترش کنترل خود بر سرزمین های منطقه دونباس ادامه می دهد و روند آزادی سازی جمهوری مردمی لوگانسک در حال تکمیل است.
به گزارش اسپوتنیک، شویگو امروز جمعه در نشست مسئولان وزارت دفاع روسیه گفت: "گروه های نیروهای مسلح روسیه،همراه با واحدهای شبه نظامی جمهوری های مردمی لوهانسک و دونتسک، به گسترش کنترل خود بر سرزمین های دونباس ادامه می دهند. روند آزاد سازی جمهوری مردمی لوهانسک رو به اتمام است."
شایگو: ارتش اوکراین از ساکنان شهرها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2022
شایگو: ارتش اوکراین از ساکنان شهرها به عنوان سپر انسانی استفاده می کند
روسیه 24 فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند." به گفته وی، برای این منظور، غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین برنامه ریزی شده است.
به گفته وزارت دفاع روسیه ، از 25 مارس، نیروهای مسلح اجرای وظایف اصلی مرحله اول عملیات خودرا به پایان رسانده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. وزارت دفاع روسیه هدف اصلی عملیات ویژه را آزادسازی منطقه دونباس اعلام کرده است .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала