نماینده ایران در همایش روسیه - جهان اسلام: ما آماده کمک و یاری به ملت روسیه هستیم + ویدیو

© Sputnik / Maxim Blinov  /  مراجعه به بانک تصاویر سیزدهمین اجلاس بین المللی اقتصادی "روسیه - جهان اسلام: اجلاس کازان-۲۰۲۲"
سیزدهمین اجلاس بین المللی اقتصادی روسیه - جهان اسلام: اجلاس کازان-۲۰۲۲ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2022
اشتراک
نمایندگان مجلس ایران حمایت خود را از فدراسیون روسیه تحت تحریم‌ ها اعلام کردند و گفتند که مسکو می‌ تواند در تامین کالاهای مورد نیاز خود کاملاً به کمک ایران تکیه کند.
اسپوتنیک - نمایندگان مجلس ایران چشم انداز همکاری جمهوری اسلامی ایران و روسیه را تحت فشار غرب و تحریم ها ارزیابی کردند.
در حاشیه سیزدهمین اجلاس بین المللی اقتصادی "روسیه - جهان اسلام: اجلاس کازان-۲۰۲۲" خبرنگار اسپوتنیک در رابطه با وضع تحریم های روسیه و امکان همکاری ها در فضای تحریم با حسین حاتمی عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده دوره یازدهم آذربایجان شرقی (خداآفرین / کلیبر / هوراند)، به گفتگو پرداخت.
چشم اندازی همکاری دو کشور را چطور و در حوزه اجتماعی چطور می بینید؟
امروز به اتفاق دوستانی از مجلس شورای اسلامی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی به خصوص در زمینه صنایع غذایی حلال و سالم در نمایشگاه کازان-سامیت به همراه رئیس جمهور و مسئولین تاتارستان حاضر بودیم.
یک اتفاق و پدیده خوبی در راستای هم افزایی بین کشورهای اسلامی با فدراسیون روسیه و ترویج غذاهای سالم و حلال را شاهد بودیم، در خصوص تحریم ها و مشکلات به وجود آمده می توان از تجربه های موفق ملت ایران در این چهار دهه گذشته استفاده کرد؛ مردم ایران ناعادلانه ترین تحریم ها را تحمل کرده اند و تجربه خوبی در خنثی سازی تحریم ها دارند.
تحریم اساساً ملتی را که دارای و ارزش های خود را بشناسد و بدان باور داشته باشد را نمی تواند زمین گیر کند؛ این حس در مردم و دولتمردان ایران وجود دارد و باور داریم که در فدراسیون روسیه این حس همکاری های متقابل وجود دارد و باعث می شود که تحریم ها بی اثر می شوند و ملت های منطقه روی صلح و آرامش را خواهند دید.
آیا فدراسیون روسیه می تواند در شرایط سخت تحریمی غرب و آمریکا روی کمک ایران حساب باز کند؟
جمهوری اسلامی ایران به مردم مقاوم می تواند تجربه های خود برای دور زدن تحریم ها و راه های برون رفت از این بست را در اختیار بگذارد، ما چندین سال است که درگیر تحریم ها هستیم و صادقانه در کنار مردم و دولت روسیه خواهیم ایستاد.
رهبر جمهوری اسلامی ایران نیز بارها خیر خواهی ملت های منطقه را متذکر شده است و معتقد هستند که ملت ها و دولت های منطقه می توانند در کنار همدیگر خود مشکلات خود را حل نمایند و نیازی به نیروهای فرامنطقه ای نخواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала