شرایط همکاری کشورهای اسلامی و روسیه در زمان تحریم ها + ویدئو

© Sputnik / Maxim Blinov  /  مراجعه به بانک تصاویر سیزدهمین اجلاس بین المللی اقتصادی "روسیه - جهان اسلام: اجلاس کازان-۲۰۲۲"
سیزدهمین اجلاس بین المللی اقتصادی روسیه - جهان اسلام: اجلاس کازان-۲۰۲۲ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2022
اشتراک
نمایندگان مجلس ایران حمایت خود را از فدراسیون روسیه تحت تحریم‌ ها اعلام کردند و گفتند که مسکو می‌ تواند در تامین کالاهای مورد نیاز خود کاملاً به کمک ایران تکیه کند.
اسپوتنیک - نمایندگان مجلس ایران چشم انداز همکاری جمهوری اسلامی ایران و روسیه را تحت فشار غرب و تحریم ها ارزیابی کردند.
در حاشیه سیزدهمین اجلاس بین المللی اقتصادی "روسیه - جهان اسلام: اجلاس کازان-۲۰۲۲" خبرنگار اسپوتنیک در رابطه با وضع تحریم های روسیه و امکان همکاری ها در فضای تحریم با حسن محمد یاری عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده یازدهم، گیلان (تالش / رضوانشهر)، به گفتگو پرداخت.
چشم اندازی همکاری دو کشور را چطور و در چه حوزه هایی می بینید؟
تحریم ها تاثیر خود را خواهند گذاشت، اما آن چیزی که می تواند تحریم ها را کم و یا بی تاثیر کند مقاومت مردم و همراهی ملت با نظام و دولت است.
در واقع ایران در ۴۰ سال اخیر متاسفانه در بدترین و ظالمانه ترین شرایط تحریمی قرار داشتیم اما هیچ وقت به ظرفیت های داخلی خود پشت نکردیم و احساس کردیم اگر مدیریت درستی با همراهی و مفاهمه صورت گیرد قطعا بر مشکلات می توان فائق آمد.
اعتقاد من این است که مشکلات منطقه ای را دولت ها و مردم می توانند حل و فصل کنند و نیازی به حضور دولت های فرامنطقه ای به ویژه استکبار جهانی نیست، چون استکبار جهانی بیشتر به دنبال منافع خود هست تا بخواهد مشکل و موضع کشوری را حل نماید. لذا با توجه به اینکه چنین همایش هایی می تواند تعاملات را در حوزه های گوناگون مخصوصاً در حوزه اقتصادی بیشتر کند و در چنین همایشی چون کازان-سامیت ما شاهد آن بودیم که فعالان اقتصادی حضور فعالی داشتند.
می توان با حضور فعالین اقتصادی به خصوص کشورهای مسلمان که ظرفیت های خوبی دارند بخش اعظمی از کم و کاستی هایی که در اثر تحریم ها بوجود می آید را جبران کنند؛ امیدواریم که همایش ها و تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی از این قبیل در سال های آینده صورت گیرد و ما شاهد بالندگی در همه عرصه ها باشیم.
آیا کشورهای عضو سازمان همکاری های اسلامی میتوانند جایگزین کشورهای غربی ای که بازار روسیه را ترک کردند، شوند؟
صد در صد بر این اعتقاد دارم که اگر به این سمت و سوی بیاییم و از آن عقبه و ظرفیت کشورهای اسلامی استفاده کنیم دیگر نیازی به کمک سایر کشورها نیست؛ به ویژه آن که فعالان اقتصادی در حوزه غذای حلال که در حاشیه این سامیت امروز شاهد بودیم بخش اعظمی از کم و کاستی هایی که وجود دارد قطعاً مرتفع خواهد شد.
ما باید اتکا به چیزی که داریم بکنیم و چشم داشت به داشته های دیگران نداشته باشیم؛ خیلی از کشورها هستند که ظرفیت و پتانسیل موجود ما را ندارند و از این محروم هستند و ما از این محرومیت غافلیم، با همکاری، همراهی و مشاوره در حوزه های گوناگون می توان این مهم را محقق کرد و امیدوارم ملت روسیه بتواند بر تحریم ها فائق بیایند و ما شاهد موفقیت در همه عرصه ها باشیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала