در آمریکا انتقال تسلیحات ناتو به سوی مرزهای روسیه را اشتباه دانستند

© AFP 2023 / Janek Skarzynskiدر آمریکا انتقال تسلیحات ناتو به سوی مرزهای روسیه را اشتباه دانستند
در آمریکا انتقال تسلیحات ناتو به سوی مرزهای روسیه را اشتباه دانستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2022
اشتراک
روزنامه نیویورکر با استناد به سخنان دانیل تریزمن، کارشناس روسیه از دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس می نویسد، انتقال تسلیحات ناتو به سوی مرزهای روسیه در شرایط گسترش این ائتلاف نظامی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، یک کار اشتباه بود.
به گزارش اسپوتنیک، دانیل تریزمن معتقد است تصمیم اتحادیه آتلانتیک شمالی در سال 1994 برای پذیرش متحدان شوروی سابق در صفوف خود یک "شکست فاجعه بار" شد.
تریزمن گفت: "چالش بین المللی اصلی دهه 1990 نزدیکی قابل اعتماد بین روسیه و جهان غرب بود. غرب باید روابط مالی، تجاری، فرهنگی و سیاسی جدیدی برقرار می کرد و همچنین مکانیسم های امنیتی جدید اروپایی را علاوه بر ناتو ایجاد می کرد." .
سانا مارین نخست وزیر فنلاند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2022
اظهارات نخست وزیر فنلاند درباره استقرار پایگاه های ناتو و سلاح های هسته ای در این کشور
این تحلیلگر معتقد است که موفقیت در این تلاش ها می توانست امنیت اروپای شرقی را تضمین کند. با این حال، این هرگز اتفاق نیفتاد و جمهوری چک، مجارستان و لهستان در سال 1999 به ناتو پیوستند.
کارشناس آمریکایی در پایان گفت: به جای این غرب در ارزیابی واکنش مسکو نسبت به انتقال تسلیحات ناتو به شرق اشتباه کرد.
روسیه بارها خاطرنشان کرده است که هدف اتحادیه آتلانتیک شمالی رویارویی است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفته است که گسترش بیشتر ناتو امنیت بیشتری را برای اروپا به ارمغان نخواهد آورد، این اتحادیه نظامی ماهیت تهاجمی دارد. وی در عین حال خاطرنشان کرد که ورود سوئد و فنلاند به این بلوک نظامی-سیاسی را تهدیدی وجودی برای روسیه نمی داند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала