ایران و هند بر لزوم گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران و هند بر لزوم گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند
ایران و هند بر لزوم گسترش روابط دوجانبه تاکید کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2022
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان، صبح امروز با سوبرامانیام جایشانکار، در خصوص مهم ترین موضوعات در دستور کار روابط دوجانبه فی ما بین دو کشور و همچنین برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی به صورت تلفنی گفتگو و رایزنی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه ایران در این گفتگوی تلفنی، با اشاره به مناسبات خوب بین تهران و دهلی نو اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ ای برای روابط با هند قائل است.
امیر عبداللهیان در ادامه گفت: همکاری‌ های دو کشور ایران و هندوستان در راستای توسعه و گسترش همه جانبه و همچنین تعاملات و رایزنی در مورد مسائل منطقه‌ای و بین المللی از شاخص های مناسبات رو به رشد موجود است.
وزیر امور خارجه هند نیز با اشاره به سطح خوب روابط و همکاری ها بین دو کشور ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ ها و روابط در زمینه‌ های گوناگون توسعه و ارتقاء پیدا کند.
وزیر امور خارجه هند همچنین از همتای ایرانی دعوت کرد تا برای دیدار و گفتگو و رایزنی نزدیک با مقامات عالی رتبه کشورش به هند سفر کند که مورد استقبال امیرعبداللهیان قرار گرفت.
مناسبات دوجانبه تهران و دهلی نو و توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری، تحولات افغانستان، یمن، اوکراین و مذاکرات برای لغو تحریم ها از جمله موضوعات مورد توجه و رایزنی دو کشور است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала