شایگو: تهدیدات نظامی در مرزهای غربی روسیه در حال افزایش است

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر شایگو: تهدیدات نظامی در مرزهای غربی روسیه در حال افزایش است
شایگو: تهدیدات نظامی در مرزهای غربی روسیه در حال افزایش است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2022
اشتراک
وزیر دفاع روسیه، اعلام کرد: وضعیت در جهت استراتژیک غرب با افزایش تهدیدات نظامی در نزدیکی مرزهای روسیه رصد می شود.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه، روز جمعه در نشستی با کارکنین وزارت دفاع روسیه، بیان کرد: طی هشت سال گذشته، شدت پرواز بمب افکن های استراتژیک ایالات متحده در اروپا ۱۵ برابر (از سه به ۴۵ در سال) افزایش یافته است.
شایگو در نشست وزارت دفاع روسیه گفت: کشتی‌های آمریکایی با سلاح‌ های موشکی کنترل‌ شده به دریای بالتیک می‌روند.
این ژنرال تصریح کرد: تنها در سال جاری، در نزدیکی منطقه کالینینگراد، کشتی‌ های آمریکایی با سلاح‌های هدایت شونده "شش بار با دسترسی به مناطق پیشنهادی پرتاب موشک کروز وظایف خود را انجام دادند، از سال ۲۰۱۶، ۲۴ رویداد از این قبیل توسط سیستم کنترل عینی شناسایی شده است.
وی افزود که همزمان ایالات متحده و ناتو در حال افزایش مقیاس آموزش عملیاتی و رزمی در نزدیکی مرزهای روسیه هستند. در حال حاضر مجموعه ای از رزمایش های مدافع اروپا با شرکت حداکثر ۴۰ هزار پرسنل نظامی از ۳۰ کشور اتحادیه در حال انجام است که ویژگی اصلی این مانورها انتقال یک لشکر تمام عیار از اتحادیه اروپا است.
شایگو گفت: ایالات متحده به قاره اروپا و همچنین استقرار گروهی از نیروها در سه جهت استراتژیک: قطب شمال، غرب و جنوب غربی را گسیل داده است.
وی یادآور شد که درخواست های عضویت در ناتو توسط نزدیک ترین همسایگان ما - فنلاند و سوئد - ارسال شده است. بنابراین، تنش در منطقه مسئولیت منطقه نظامی غرب همچنان رو به افزایش است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала