سناتور آمریکایی: ایالات متحده برای کمک به اوکراین باید از چین پول قرض کند

© AFP 2023 / Michael B. Thomasسناتور آمریکایی: ایالات متحده برای کمک به اوکراین باید از چین پول قرض کند
سناتور آمریکایی: ایالات متحده  برای کمک به اوکراین باید از چین پول قرض کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2022
اشتراک
سناتور رند پل در مصاحبه ای با پورتال Breitbart احتمال داد که ایالات متحده باید از چین پول قرض کند تا به اوکراین بسته کمک بی سابقه 40 میلیارد دلاری واگذار کند.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت بودجه آمریکا وجوه لازم برای اجرای تعهدات وعده داده شده به کی یف را ندارد.
رند پل گفت: "من فکر می کنم مهم است که بدانیم ما پولی برای ارسال نداریم، باید از چین وام بگیریم تا پول به اوکراین ارسال کنیم."
این سناتور قرض گرفتن برای کمک نظامی به یک کشور دیگر را غیر قابل توجیه می داند.
توطئه های جدید امریکا برای نفوذ به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2022
در کنگره آمریکا از ورشکستگی این کشور به دلیل وضعیت اوکراین سخن گفتند
سیاستمدار آمریکایی گفت:"من معتقدم اگر صحبت بر سر یک برنامه اجتماعی جدید می بود، اکثریت، از جمله بسیاری از جمهوری خواهان، با این وام موافقت می کردند . اما وقتی صحبت از کمک نظامی به کشور دیگری می شود، بعید است که بگویند ما می توانیم این پول را بگیریم و این یک استقراض موجه است".
سنای ایالات متحده دیروز بسته کمکی جدید 40 میلیارد دلاری به کی یف را تصویب کرده و این لایحه را برای امضا به رئیس جمهور جو بایدن ارسال کرد. این بسته شامل کمک‌های نظامی، اقتصادی و بشردوستانه به اوکراین و همچنین تخصیص‌های وجوه مختلف است که به هر شکلی مرتبط با وضعیت آن کشور است. بایدن در ابتدا ۳۳ میلیارد دلار درخواست کرده بود اما کنگره تصمیم گرفت این مبلغ را افزایش دهد.
کاخ سفید، وزارت امور خارجه آمریکا و پنتاگون از قانونگذاران خواستند که عجله کنند و هشدار دادند که تا 19 مه منابع مالی آنها برای کمک به کی یف تمام خواهد شد. تصویب این لایحه توسط رند پل جمهوری خواه، که خواستار کنترل بیشتر بر مخارج بود، با مانع مواجه شد. اصلاحیه او انجام نشد و به گفته رسانه ها، اعتراضات به لطف اقدامات تشریفاتی ویژه چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات رفع شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала