در فرانسه از درآمد بی سابقه روسیه از طریق صادرات گاز به اروپا خبر دادند

© Sputnik / Ivan Rudnev /  مراجعه به بانک تصاویر خط لوله گاز
 خط لوله گاز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2022
اشتراک
وینسنت کالین در مقاله ای برای روزنامه فرانسوی Echos به نقل از تحلیلگران Citi می نویسد، روسیه می تواند در سال جاری در بحبوحه افزایش شدید قیمت گاز، به رکورد 100 میلیارد دلار درآمد صادرات گاز به اروپا دست یابد.
به گزارش اسپوتنیک، نویسنده این نشریه خاطرنشان کرد که اعضای اتحادیه اروپا با وجود "تحریم ها، بیانیه های بلند و بالا و وعده های تحریم" روزانه 200 میلیون دلار برای شرکت روسی گازپروم ارسال می کنند.
کالین معتقد است:"به لطف افزایش شدید قیمت ها، روسیه باید 100 میلیارد دلار برای گاز تحویلی به اروپا در سال جاری دریافت کند که تقریباً دو برابر گذشته است که قیمت ها در ان زمان نیز بالا بود و این شامل درآمدهای نفت، زغال سنگ و سایر مواد خام است".
به نظر او، روسیه در دور اول "نبرد انرژی" پیروز شده زیرا حتی اگر اتحادیه اروپا شروع به خرید گاز کمتری کند، جهش قیمت ها کاهش عرضه را جبران می کند.
تحریم های روسیه انتقال گاز از بخش لهستانی یامال-اروپا را محدود کرده است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.05.2022
تحریم های روسیه انتقال گاز از بخش لهستانی یامال-اروپا را محدود کرده است
اروپایی ها با تهدید به تحریم اما اقدام نکردن به دام افتاده اند و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در این شرایط غلبه کرده است..
تحلیلگر روزنامه Echos همچنین خاطرنشان کرد که ابرسودهای شرکت گازپروم به طور کامل به کار نیفتادن خط لوله گاز نورد استریم 2 را جبران کرد.
کشورهای اروپایی به دلیل اعمال تحریم ها علیه روسیه پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین با افزایش قیمت انرژی و افزایش تورم مواجه هستند. این اقدامات عمدتاً بر بخش مالی و عرضه محصولات با فناوری پیشرفته تأثیر گذاشت، اما درخواست ها برای کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه در اروپا بلندترطنین انداز شده و بسیاری از برندها خروج خود از روسیه را اعلام کرده اند.
کرملین این اقدامات را یک جنگ اقتصادی بی سابقه نامید. مقامات روسیه بر آمادگی خود برای روبرو شدن چنین تحولی تاکید کرده و اطمینان دادند که به اجرای تعهدات اجتماعی خود ادامه خواهند داد. بانک مرکزی روسیه در حال انجام اقداماتی برای تثبیت وضعیت در بازار ارز است. نخست وزیر میخائیل میشوستین قبلاً گفت، دولت طرحی را برای مقابله با اقدامات محدودکننده آماده کرده است که شامل حدود صد ابتکار است. مقدار بودجه آن حدود یک تریلیون روبل خواهد بود. روسیه نیز به نوبه خود چندین اقدام تلافی جویانه اقتصادی علیه غرب انجام داده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала