خاخام اسرائیلی: تنها زمان در روند عادی سازی روابط تل آویو-ریاض مطرح است

© AP Photo / Bilal Husseinخاخام اسرائیلی: تنها زمان در روند عادی سازی روابط تل آویو-ریاض مطرح است
خاخام اسرائیلی: تنها زمان در روند عادی سازی روابط تل آویو-ریاض مطرح است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2022
اشتراک
سال‌ ها بود که شایعاتی مبنی بر وجود روابط پشت پرده میان اسرائیل و عربستان به گوش می‌ رسید، اما سعودی‌ ها این موضوع را قویاً تکذیب کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فلسطین الیوم، یک خاخام اسرائیلی ادعا کرد که در روند عادی سازی روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی فقط مسئله زمان مطرح است.
فلسطین الیوم به نقل از کانال هفت تلویزیون اسرائیل افزود: خاخام "استیون بورگ" که اخیراً به همراه تاجران اسرائیلی از بحرین و عربستان سعودی دیدن کرده است، پادشاهی عربستان را شگفت انگیز توصیف کرد و گفت که او کشوری را مشاهده می‌کند که با جامعه تجاری که می‌ خواهند از نفت دور شوند، برای رسیدن به یک وضعیت اقتصادی بهتر در حال حرکت به جلو است.
وی افزود: در حالی که ریاض هنوز توافق نامه صلح ابراهیم را برای عادی سازی روابط با اسرائیل امضا نکرده است، افرادی که در عربستان با آنها صحبت کردم گفتند که این عادی سازی فقط مسئله زمان است.
خاخام برگ ادامه داد: عادی سازی روابط ریاض- تل آویو ممکن است دو سال طول بکشد. جامعه عربستان جامعه‌ ای محافظه کار است و آنها باید کشور را به جلو ببرند، اما خلاصه کلام این است که ایران موضوع مشترک همه است. سعودی‌ ها به اطراف نگاه می‌کنند و می‌ گویند اسرائیل واقعاً مکانی است که می‌ توانیم از آن سود اقتصادی ببریم.
این در حالی است که همزمان با گزارش منابع عبری درباره حضور تیم همراه معاون وزیر دفاع عربستان سعودی و وزیر جنگ اسرائیل در هتلی مشترک در آمریکا، منابع عبری از فرود یک هواپیما در تل‌ آویو پس از برخاستن از عربستان سعودی خبر دادند.
بنا بر این گزارش، این هواپیما ابتدا توقفی کوتاه در امان پایتخت اردن داشته و سپس به مسیر خود به سمت تل‌ آویو ادامه داده است. سال‌ ها بود که شایعاتی مبنی بر وجود روابط پشت پرده میان اسرائیل و عربستان به گوش می‌ رسید، اما سعودی‌ ها این موضوع را قویاً تکذیب کردند.
گفتنی است در اواسط سپتامبر ۲۰۲۰، امارات و بحرین توافقنامه‌ هایی را برای عادی سازی روابط با اشغالگران موسوم به "توافق ابراهیم" در یک مراسم رسمی به میزبانی کاخ سفید در واشنگتن امضا کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала