تحت فشار تحریم ها، روسیه روابط خود را با کشورهای اسلامی تقویت خواهد کرد

© Sputnik / Maxim Bogodvid /  مراجعه به بانک تصاویر تحت فشار تحریم ها، روسیه روابط خود را با کشورهای اسلامی تقویت خواهد کرد
تحت فشار تحریم ها، روسیه روابط خود را با کشورهای اسلامی تقویت خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.05.2022
اشتراک
رئیس شورای دیپلمات های جوان وزارت امور خارجه روسیه، اذعان کرد: اعمال تحریم ها علیه روسیه و همچنین در مورد اینکه روسیه با چه کشورهایی شروع به برقراری ارتباط نزدیک تر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین کولپاکوف رئیس شورای دیپلمات های جوان وزارت امور خارجه روسیه، در حاشیه سیزدهمین اجلاس بین المللی اقتصادی "روسیه - جهان اسلام" در اجلاس کازان-۲۰۲۲" به خبرگزاری اسپوتنیک در مورد چگونگی تغییر همکاری دیپلماتیک روسیه با کشورهای OIC پس از پایان سال ۲۰۲۲ گفت: پس از تغییرات خاصی در روابط بین‌الملل، ما شاهد یک روند بسیار جالب هستیم: برخلاف مجامع قبلی، ما تقریبا دو برابر تعداد دیپلمات‌های خارجی داریم. به طور خاص، در مجمع دیپلمات های جوان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی - ۱۷ کشور مختلف عضو این سازمان. برای اولین بار مراسم پذیرش در انجمن بین المللی دیپلمات های جوان را برگزار می کنیم. ما برای اولین بار نشستی با باشگاه دیپلماتیک کازان برگزار می کنیم و برای اولین بار نمایندگان کشورهای آمریکای لاتین در مجمع ما حضور دارند. جغرافیا در حال گسترش است. دو کشور در آمریکای لاتین عضو سازمان همکاری اسلامی هستند. اینها گویان و سورینام هستند. شاخص های کمی نیز در حال گسترش هستند. همکاران ما که در سال‌های گذشته با آنها تعامل داشته‌ایم فقط با ما نیستند، بلکه علاقه‌مند به گسترش روابطی هستند که قبلاً ایجاد شده است. در این مدت با شورای جوانان وزارت امور خارجه امارات متحده عربی قراردادی امضا کرده ایم.
وی در ادامه خاطرنشان ساخت: تعامل با شورای دیپلمات های جوان وزارت امور خارجه قرقیزستان که در بیشکک در حال ایجاد است، در راه است. ما علاقه جامعه آمریکای لاتین را در همکاری با قالب خود، از جمله از طریق سازمان همکاری اسلامی، و نه تنها از طریق مجمع جهانی دیپلمات های جوان یا باشگاه دیپلماتیک مسکو، می بینیم. ما برای اولین بار دیپلمات هایی از کشورهایی مانند بنگلادش داریم. مراسم ورود به انجمن بین المللی دیپلمات های جوان با حضور همکارانی از کامرون، کنگو و سایر کشورهای آفریقایی برگزار می شود. لحظات مثبت زیادی وجود دارد که برای دو مجمع دیپلمات های جوان کافی است، که نشان می دهد کار برگزار کنندگان، وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه، دولت جمهوری تاتارستان، همکاران من دیپلمات های جوان و آکادمی دیپلماسی جوانان، در شرایطی که دوران پسابرجام را پشت سر می گذاریم و تغییرات خاصی در نظام روابط بین الملل ایجاد می شود، برگزاری چنین رویدادهایی بسیار مهم است. ما روابط خود را با نمایندگان کشورهای عربی مانند امارات، قطر، عربستان سعودی، بحرین و همچنین با دوستان و همسایگان خود - قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، تشدید خواهیم کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала