771 نفر دیگر از اعضای گروه ملی گرای اوکراینی "آزوف" تسلیم ارتش روسیه شدند

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر اعضای گروه ملی گرای اوکراینی آزوف
اعضای گروه ملی گرای اوکراینی آزوف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2022
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد طی شبانه روز اخیر 771 نفر دیگر از شبه نظامیان یگان ملی گرای اوکراینی آزوف در کارخانه آزوفستال تسلیم شدند.
به گزارش اسپوتنیک خاطرنشان می شود از 16 ماه مه، در مجموع 1730 شبه نظامی عضو گروه آزوف از جمله 80 مجروح، تسلیم شده اند.
این مطلب را سرلشکر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی رسمی وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است.
16 مه، ستیزه جویان اوکراینی محاصره شده در کارخانه آزوفستال در شهر ماریوپول شروع به تسلیم شدن کردند. همه شبه نظامیان زخمی که نیاز به مراقبت های پزشکی داشتند برای درمان به بیمارستان نووا آزوفسک در جمهوری مردمی دونتسک فرستاده شدند. بازپرسان از ستیزه جویان بازجویی خواهند کرد تا آنها را شناسایی کرده و دست داشتن آنها در جنایات علیه غیرنظامیان را بررسی کنند.
روسیه 24 فوریه عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند." به گفته وی، برای این منظور، غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین برنامه ریزی شده است.
به گفته وزارت دفاع روسیه ، از 25 مارس، نیروهای مسلح اجرای وظایف اصلی مرحله اول عملیات خودرا به پایان رسانده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. وزارت دفاع روسیه هدف اصلی عملیات ویژه را آزادسازی منطقه دونباس اعلام کرد .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала