رسانه آمریکایی: ترکیه نمی تواند اجازه درگیری با روسیه را به خود بدهد

© AFP 2023 / Turkish Presidential Press Service / Mustafa Kamaciرسانه آمریکایی: ترکیه نمی تواند اجازه درگیری با روسیه را به خود بدهد
رسانه آمریکایی:  ترکیه نمی تواند اجازه درگیری با روسیه را به خود بدهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2022
اشتراک
هارون کارجیک، تحلیلگر در مقاله ای برای مجله آمریکایی نشنال اینترست نوشت که ترکیه به دلیل داشتن روابط نزدیک اقتصادی با مسکو نمی تواند اجازه درگیری با روسیه را به خود بدهد.
به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه نگار خاطرنشان کرد: روسیه 45 درصد گاز، 17 درصد نفت و 70 درصد گندم مو.رد نیاز را در اختیار این کشور قرار می دهد. همزمان، روس اتم در حال ساخت اولین نیروگاه هسته ای ترکیه به نام آکویو است که قرار است در سال 2023 شروع به کار کند.
کارچیک توضیح داد: "ترکیه نمی‌تواند یک شریک کلیدی خود را در زمانی که ارزش لیر ترکیه در کمتر از یک سال 47 درصد کاهش یافته و تورم به بالاترین سطح خود در 20 سال گذشته رسیده است، از دست بدهد".
حمله داعش به اقلیم کردستان عراق چند کشته و مجروح به جا گذاشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2022
گزارش و تحلیل
ایران نه، اما ترکیه کریدور انتقال نیروهای تروریستی به اوکراین است
وی تاکید کرد: جریان گردشگران از روسیه در سال گذشته به میزان 4.7 میلیون بازدید کننده که 19 درصد از کل مسافران را تشکیل می دهد، نقش مهمی برای اقتصاد ترکیه ایفا می کند.
به نظر وی، به این دلایل، آنکارا در روابط با روسیه و اوکراین موضع بی طرفی خواهد داشت.
هارون کارجیک در پایان نوشت: "ترکیه به احتمال زیاد به دنبال کردن یک مسیر مصلحت گرایانه در سیاست خارجی خود ادامه خواهد داد که بر اصل نه طرفدار اوکراین و نه طرفدار روسیه، بلکه طرفدار ترکیه استوار خواهد بود".
پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، کشورهای غربی فشارهای تحریمی بر مسکو را تشدید کردند. برخی از کشورها توقیف دارایی های روسیه را اعلام کردند و بسیاری از برندها روسیه را ترک کردند. کرملین این محدودیت‌ها را یک جنگ اقتصادی بی سابقه خواند و با ممنوعیت خروج وجوه از سیستم مالی روسیه برای سرمایه‌گذاران خارجی و اعلام ضرورت پرداخت بهای گاز خود به روبل، مقابله به مثل کرد. تحریم ها علیه روسیه برای غرب مشکلات اقتصادی ببار آورده و باعث افزایش قیمت سوخت و مواد غذایی شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала