در کنگره آمریکا از ورشکستگی این کشور به دلیل وضعیت اوکراین سخن گفتند

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiتوطئه های جدید امریکا برای نفوذ به ایران
توطئه های جدید امریکا برای نفوذ به ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2022
اشتراک
رند پل سناتور آمریکایی در مقاله ای برای نشریه Federalist نوشت کمک های کنترل نشده به اوکراین می تواند منجر به ورشکستگی مالی برای ایالات متحده شود.
به گزارش اسپوتنیک، این سیاستمدار پیشتر با لایحه ارائه شده به کنگره موافقت نکرده و از رای دادن سریع به تخصیص 40 میلیارد دلار به کی یف جلوگیری و اصلاحیه ای را پیشنهاد کرد که شامل تشدید نظارت بر هزینه های ارسال شده به اوکراین است.
رند پل توضیح داد: ما نمی توانیم کشور خود را با شرکت در یک درگیری خارجی ورشکست کنیم. ما با داشتن بدهی دولتی 120 درصد تولید ناخالص داخلی، تورم افسارگسیخته که از دهه 1980 سابقه نداشته، و اختلالات بزرگ در زنجیره تامین کالاها، ابتدا باید چنان عمل کنیم که اقتصاد کشور خود ما قابل اتکا شود و تنها پس از آن به کشورهای دیگر کمک کنیم".
این نماینده جمهوری خواه کنگره خاطرنشان کرد که پس از همه گیری ویروس کرونا، تورم در ایالات متحده به بالاترین حد در 40 سال گذشته رسید. به ویژه، قیمت بنزین در مقایسه با سال گذشته تقریباً دو برابر شده است. قیمت انرژی 32 درصد بیشتر شده و خواربارفروشی ها 9 درصد افزایش قیمت داشته و یک خودروی دست دوم در حال حاضر برای آمریکایی های معمولی بیش از یک سوم بیشترهزینه دارد.
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2022
آلمان: هدف مشترک اروپا ممانعت از پیروزی روسیه است
به گفته رند پل، این وضعیت به دلیل "هزینه های بی خردانه" دولت ایالات متحده بوده که اکنون خطر طاقت فرساشدن بدهی های دولتی ایالات متحده را ایجاد کرده است.
این نماینده کنگره گفت: من بارها تاکید کرده ام که تهدید اصلی برای امنیت ملی بدهی دولتی ماست، تنها در دو سال اخیر آمریکا بیش از هر زمان دیگری وام گرفته است.
رند پل گفت در عین حال، هزینه های ایالات متحده در اوکراین، در صورت تصویب قانون کمک های جدید به کیف، از سال 2014 به 60 میلیارد خواهد رسید که تقریباً ده برابر بیشتر از هزینه های سالانه واشنگتن برای تحقیقات سرطان است.
این سناتور آمریکایی در پایان گفت: "اگر منافع سایر کشورها را بالاتر از منافع خود قرار دهید، عاقبت به خیر نخواهید شد." .
روسیه 24 فوریه عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند." به گفته وی، برای این منظور، غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین برنامه ریزی شده است.
به گفته وزارت دفاع روسیه ، از 25 مارس، نیروهای مسلح اجرای وظایف اصلی مرحله اول عملیات خودرا به پایان رسانده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. وزارت دفاع روسیه هدف اصلی عملیات ویژه را آزادسازی منطقه دونباس اعلام کرد .
در این شرایط ایالات متحده و متحدانش در ناتو همچنان به ارسال سلاح به اوکراین ادامه می دهند. بتازگی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قانون اجاره و وام را امضا کرد که ارائه کمک های نظامی به اوکراین را برای او ساده می کند.
مسکو بارها اعلام کرده است که عرضه تسلیحات غربی به کی یف تنها درگیری را طولانی می کند و وسایل نقلیه حامل سلاح در اوکراین به اهداف قانونی تبدیل می شوند.
علاوه بر این، کشورهای غربی تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعمال کردنداما به این دلیل خودشان با تورم بالایی در بازار سوخت و مواد غذایی مواجه شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала