انگلیس گرفتار در تله تورم

© AFP 2023 / Justin Tallisلندن
لندن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2022
اشتراک
کارشناس: دولت هیچ کاری نمی‌تواند انجام دهد تا مانع از افزایش تورم شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای "نیوز اسکای"، ریشی سوناک، ریاست خزانه داری انگلیس گفت، دولت هیچ کاری نمی تواند انجام دهد تا از افزایش تورم و تاثیر آن بر خانواده های انگلیسی جلوگیری کند.
این مقام انگلیسی در سخنرانی در کنفدراسیون صنعت بریتانیا (CBI)، وعده معافیت‌ های مالیاتی برای کسب ‌وکارها در بودجه پاییز را داد که این اقدام با هدف تحریک بهره‌ وری ضعیف صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: "هیچ اقدامی وجود ندارد که دولتی بتواند انجام دهد، قانونی نیست که بتواند تصویب کند تا این تورم از بین برود. چند ماه آیند، ماه های سختی خواهد بود. من قادر به مهار فشارهای جهانی مانند همه گیری، جنگ در اوکراین و اختلال در زنجیره تامین نیستم".
پیوستن یک کشور دیگر اروپایی به اینستکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.05.2022
نرخ تورم در اتحادیه اروپا به بیشترین سطح در تاریخ این اتحادیه افزایش یافت
چندین اندیشکده اقتصادی بزرگ از جمله موسسه "فیسکال استادیز"(IFS) و موسسه "رزولوشن" هشدار دادند که نرخ تورم اکنون به طرز نامتناسبی به فقیرترین خانواده های این کشور ضربه می زند.
بررسی های IFS نشان می دهد، 10 درصد خانوارهای انگلیسی با پایین ترین درآمد در 12 ماه منتهی به آوریل با نرخ تورم 10.9 درصد مواجه بودند. این رقم 3 درصد بیشتر از نرخ تورمی است که 10 درصد ثروتمندترین افراد در این کشور تجربه کرده اند.
‌دلیل اصلی این تفاوت این حقیقت است که فقیرترین خانواده های انگلیسی 11 درصد از کل بودجه خانواده را برای هزینه گاز و برق مصرف می کنند، درحالی که این رقم برای ثروتمندان 4 درصد است.‌
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала