در نتیجه حملات اوکراین به روستایی در استان کورسک روسیه یک نفر کشته شد + عکس

© AP Photo / Rodrigo Abdدر نتیجه حملات اوکراین به روستایی در استان کورسک روسیه یک نفر کشته شد
در نتیجه حملات اوکراین به روستایی در استان  کورسک روسیه یک نفر کشته شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2022
اشتراک
رومن استاروویت، استاندار کورسک در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که در نتیجه حملات اوکراین به روستای تتکینو در این استان روسیه حداقل یک نفر کشته شده است.
به گزارش اسپوتنیک، استاروویت نوشت: "یک حمله دیگر دشمن به تتکینو که در سحرگاه رخ داد، متأسفانه با فاجعه پایان یافت. در حال حاضر حداقل یک کشته غیرنظامی مشخص است. طبق اطلاعات اولیه، این یک راننده کامیون است که مواد اولیه را به کارخانه تولید الکل می آورد. دشمن چند حمله به این تأسیسات وارد کرد. همچنین تعدادی زخمی شدند که کمک های اولیه به آنها رسانده می شود".
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در حال اطفای آتش سوزی در این روستا هستند و به چندین خانه خسارت وارد شده است. به گفته وی، گزارش هایی مبنی بر وجود مهمات منفجر نشده در دست است. متخصصان برای جمع آوری اطلاعات در مورد جنایات در محل مشغول کار هستند".
استاندار کورسک در پایان خاطرنشان کرد: به همه خانواده های آسیب دیده کمک های لازم را انجام خواهیم داد، اکنون عازم منطقه هستم".
پس از آغاز عملیات نظامی روسیه، مناطق مرزی مرتباً از خاک اوکراین زیر آتش می گیرند. به همین دلیل، مقامات روسیه در بسیاری از مناطق سطح بالای تهدید تروریستی را اعلام کرد کرده اند.
ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع در 15 آوریل گفت که روسیه در پاسخ به هرگونه حمله یا خرابکاری در خاک خود، "تعداد و مقیاس حملات موشکی علیه اهداف در کی یف" را افزایش خواهد داد.
روسیه 24 فوریه عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند." به گفته وی، برای این منظور، غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین برنامه ریزی شده است.
به گفته وزارت دفاع روسیه ، از 25 مارس، نیروهای مسلح اجرای وظایف اصلی عملیات خودرا به پایان رسانده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. وزارت دفاع روسیه هدف اصلی عملیات ویژه را آزادسازی منطقه دونباس اعلام کرد .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала