اظهارات نخست وزیر فنلاند درباره استقرار پایگاه های ناتو و سلاح های هسته ای در این کشور

© Sputnik / Aleksey Vitvitskiy /  مراجعه به بانک تصاویر سانا مارین نخست وزیر فنلاند
سانا مارین نخست وزیر فنلاند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2022
اشتراک
نخست وزیر فنلاند در خصوص استقرار پایگاه های ناتو و سلاح های هسته ای در این کشور اظهار نظر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سنا مارین، نخست وزیر فنلاند در جریان سفر به رم گفت: فرماندهی ناتو قرار نیست تسلیحات هسته ای یا پایگاه های دائمی این ائتلاف را در فنلاند مستقر کند.
این سیاستمدار درباره احتمال استقرار یک گروه دائمی از ائتلاف آتلانتیک شمالی گفت: ناتو حتی علاقه ای به استقرار تسلیحات یا پایگاه های هسته ای در فنلاند ندارد. وی افزود این موضوع حتی در برنامه مذاکرات هلسینکی و بروکسل نیز گنجانده نشده است.
در تاریخ 18 می، نمایندگان فنلاند و سوئد رسماً برای عضویت در ناتو درخواست خود را اعلام کردند. دیپلمات های فنلاندی و سوئدی گفتند که تصویب معاهده الحاق ممکن است تا یک سال طول بکشد. این درخواست ها توسط سفرای دو کشور به ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ارسال شد.
از مشکلات مربوط به تصویب الحاق استکهلم و هلسینکی به ناتو ممکن است از آنکارا ایجاد شود. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفت که از این اقدام حمایت نخواهد کرد، زیرا نمی‌تواند کشورهایی را که آنکارا را تحریم کرده‌اند و تروریست‌ها را در آنجا پناه داده‌اند به اتحاد بپذیرد.
علاوه بر این، گزارش شد که زوران میلانوویچ، رئیس جمهور کرواسی معتقد است که زاگرب باید تلاش کند روند بررسی درخواست های سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو را مسدود کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала