اسرائیل: تلاش ایران برای فریب دانشمندان اسرائیلی را افشا کردیم

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر عادی سازی رابطه ی امارات و اسرائیل صحنه سازی پوچ آمریکا است
عادی سازی رابطه ی امارات و اسرائیل صحنه سازی پوچ آمریکا است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2022
اشتراک
سرویس مطبوعاتی سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل می گوید تلاش های ایران برای فریب دانشمندان اسرائیلی در خارج از این کشور را افشا کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل (شاباک) روز پنجشنبه اعلام کرد که شاباک تلاش‌های اطلاعاتی ایران برای فریب دادن دانشمندان، تجار و نظامیان سابق اسرائیلی در خارج از این کشور را خنثی کرده است.
سرویس مطبوعاتی شاباک گفت: در ماه‌های اخیر، شاباک فعالیت‌های مأموران اطلاعاتی ایران را علیه دانشمندان اسرائیلی و مقامات ارشد دفاعی سابق که با این اسرائیلی‌ها تماس گرفته‌اند، افشا کرده است و خود را به عنوان دانشمندان، روزنامه‌نگاران، تاجران و انسان‌ دوستان معرفی کرده‌اند.
خاطرنشان شده که تلاش هایی برای دعوت اسرائیلی ها به سفرهای خارجی "به قصد ربودن آنها یا آسیب رساندن به آنها" صورت گرفته است. در این مورد از نام واقعی افرادی که در خارج از کشور زندگی می کردند استفاده شد که از آن اطلاعی نداشتند. تماس با اسرائیلی‌ها از طریق ایمیل و با استفاده از آدرس پستی که به نظر معتبر بود، با یک حرف یا علامت تغییر یافته و ظاهراً متعلق به شخصی است که هویت او به سرقت رفته است، برقرار شد. به ویژه دانشمندان اسرائیلی از این طریق به یک کنفرانس علمی در اروپا دعوت شدند. شاباک خاطرنشان می کند که جاسوسان ایرانی به عنوان دانشمندان مشهور، روزنامه نگاران واقعی و حتی آندری آندریف، میلیاردر روس معرفی می کردند. در همان زمان، مهاجمان همچنین از حساب‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه از یک حساب کاربری با نام "سوفیا والش" استفاده کردند. شاباک تاکید کرد: تقریباً تمام اسرائیلی هایی که در معرض چنین حمله ای قرار گرفتند، هوشیاری نشان دادند و از حوادث جدی جلوگیری شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала