آمریکا ترکیه را به دلیل اختلاف نظر برسر گسترش ناتو به محرومیت از دریافت جنگنده اف-16 تهدید کرد

© Photo / Airman 1st Class Christopher Spaآمریکا ترکیه را به دلیل اختلاف نظر برسر گسترش ناتو به محرومیت از دریافت جنگنده اف-16 تهدید کرد
آمریکا ترکیه را به دلیل اختلاف نظر برسر گسترش ناتو به محرومیت از دریافت جنگنده اف-16 تهدید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2022
اشتراک
رابرت منندز، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، ترکیه را تهدید کرد که در صورت عدم حمایت آنکارا از ورود سوئد و فنلاند به ناتو ، از تامین جنگنده های اف-16 برای این کشور خودداری خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه واشنگتن پست، این نماینده کنگره ایالات متحده از ترکیه انتقاد نموده و تاکید کرد که اقدامات این کشور نگرانی هایی را در مورد قابل اعتماد بودن آنکارا به عنوان متحد آمریکا پس از خرید سامانه های پدافند هوایی اس-400 روسیه و همچنین عدم تمایل این کشور برای پیوستن به تحریم های ضد روسیه ایجاد می کند.
منندز توجه خود را به این واقعیت جلب کرد که ترکیه قصد دارد ده ها فروند هواپیمای جنگنده آمریکایی خریداری کند که فروش آنها به تایید کنگره و دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیاز دارد. وی خاطرنشان کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، اگر می خواهد هواپیماها را دریافت کند، باید رفتار دیگری داشته باشد.
ترکیه شرط ورود سوئد به ناتو را اعلام کرد
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2022
ترکیه شرط ورود سوئد به ناتو را اعلام کرد
پیشتر گزارش شده بود که ترکیه شرایطی را اعلام کرده است که طبق آنها با عضویت فنلاند و سوئد در ناتو موافقت خواهد کرد. از جمله شرایط اعلام حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) به عنوان یک سازمان تروریستی توسط طرف‌های سوئدی و فنلاندی، مسدود کردن حساب‌های تروریست ها و ایجاد مکانیسم‌هایی برای همکاری با آنکارا در مبارزه با تروریسم بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала