آلمان: هدف مشترک اروپا ممانعت از پیروزی روسیه است

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر اولاف شولتز، صدراعظم آلمان
اولاف شولتز، صدراعظم آلمان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.05.2022
اشتراک
صدراعظم آلمان درگیری در اوکراین را بزرگ‌ترین بحران پیش‌روی تاریخ اتحادیه اروپا خواند و گفت: همه ما یک هدف مشترک داریم، روسیه نباید در این جنگ پیروز شود، اوکراین باید پیروز شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان روز پنجشنبه قبل از نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا درباره اوکراین که قرار است اواخر ماه میلادی جاری برگزار شود، در بوندستاگ مجلس عوام آلمان سخنرانی کرد.
شولتز درگیری در اوکراین را بزرگ‌ترین بحران پیش‌روی اتحادیه اروپا در تاریخ این اتحادیه خواند، اما مدعی شد که "همبستگی اروپایی‌ها وزنه متعادل‌کننده در برابر خودکامگی در روسیه ولادیمیر پوتین است.
شولتز وضعیت اوکراین را "نقطه عطفی در تاریخ" توصیف کرد و گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند سایر بحران‌ها با همبستگی با آن مقابله خواهند کرد. وی در این خصوص گفت: هر چه فشار از بیرون بیشتر باشد، نیروهای ما به عنوان اتحادیه اروپا بیشتر بهم می‌پیوندند و با هم عمل می‌کنند. همه ما یک هدف مشترک داریم، روسیه نباید در این جنگ پیروز شود، اوکراین باید پیروز شود.
او در ادامه توضیح داد به همین دلیل است که آلمان با کمک و حتی تسلیحات سنگین از اوکراین و همچنین پذیرش پناهجویان اوکراینی حمایت کرده است. شولتز همچنین گفت که "یک کشور که مورد حمله وحشیانه قرار گرفته، برای دفاع از خود نیاز به کمک دارد و انجام این کار را نمی توان تشدید نامید".
صدراعظم آلمان در اشاره به درخواست دو کشور فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو، گفت: دوستان در سوئد و فنلاند، صمیمانه از شما استقبال می‌کنیم. با شما در طرف ما، ناتو قوی‌تر و اروپا امن‌تر خواهد شد.
ناتو برنامه ای برای مداخله نظامی در اوکراین ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.03.2022
شولتز: ناتو برنامه ای برای مداخله نظامی در اوکراین ندارد
به گزارش دویچه وله، انتظار می‌رفت صدراعظم آلمان در این سخنرانی برای تشریح خط مشی خود در خصوص درگیری‌ها در اوکراین که اکنون نزدیک به سه ماه است ادامه دارد، بپردازد. شولتز به دلیل واکنش خود به جنگ اوکراین با انتقادات شدیدی مواجه شده که از سوی برخی منتقدان ضعیف و بیش از حد محتاطانه تلقی می‌شود. برلین به دلیل تاخیر در ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین مورد انتقاد قرار گرفته و برخلاف بسیاری از سران اروپایی دیگر، شولتز هنوز به کی‌یف سفر نکرده است.
انتظار می‌رود نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا در ۳۰ و ۳۱ مه (نهم و دهم خرداد) بر روی اوضاع در اوکراین و پیامدهای آن متمرکز شود.
موضوعات احتمالی برای سران کشورها و دولت‌هایی که قرار است در بروکسل با یکدیگر ملاقات کنند، تحریم نفتی برنامه‌ریزی شده علیه روسیه و طرح بلندمدت کمیسیون اتحادیه اروپا برای کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی روسیه است.
آن‌ها همچنین ممکن است درباره چشم‌انداز پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا گفت‌وگو کنند، اگرچه تصمیم‌گیری در مورد وضعیت نامزدی این کشور زودتر از ماه ژوئن انجام نخواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала