اوکراین با وجود خطر کمبود غلات، گندم به اروپا صادر می کند

© Sputnik / Igor Ageenko /  مراجعه به بانک تصاویر مزرعه گندم
مزرعه گندم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2022
اشتراک
یک کارمند سابق بندر دریایی اودسا اطلاع داد اوکراین تحت فشار اتحادیه اروپا، با وجود تهدید کمبود غلات در داخل خود این کشور، ذخایر گندم را از تأسیسات ذخیره سازی در بندر اودسا از طریق مسیرهای جایگزین صادر می کند.
به گزارش اسپوتنیک، وی گفت: "عملیات محدود بندر اودسا اجازه صادرات حجم بیشتر غلات از طریق دریا را نمی دهد. تحت فشار اتحادیه اروپا، یک مسیر جایگزین از طریق بنادر رنی وایزمائیل ایجاد شده است، از آنجا گندم در امتداد رودخانه دانوب حمل و نقل می شود. این علیرغم تهدید واقعی کمبود گندم در خود اوکراین است. با توجه به اینکه در سال جاری چشم انداز واقعی اختلال در برداشت غلات وجود دارد."
به گفته این منبع، تا 24 فوریه، بیش از 200000 تن گندم در بندر اودسا وجود داشت. در مجموع، غلات در سه پایانه با ظرفیت های 250000، 110000 و 200000 تن حمل و نقل می شود.
برداشت گندم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2022
هند صادرات گندم را ممنوع کرد
او اضافه کرد: "علاوه بر گندم، از نیمه دوم آوریل آنها به طور فعال شروع به صادرات کانتینرهای حاوی کالا کردند که بیش از 10 هزارعدد بودند. در ماه مارس، مقامات کی یف دستور دادند که تمام محموله های غذایی که در بندر تجاری وجود دارد خارج شوند.".
این منبع خاطرنشان کرد: صاحبان کالا و عناصر مجرم از این موقعیت سوء استفاده کردند.
کارمند سابق بندر اودسا در ادامه می گوید: "در نتیجه بخشی از محموله ها به سرقت رفت و به دلیل اینکه برای سودآور بود، برای منافع شخصی به تجارت گذاشته شد".
روز دوشنبه وال استریت ژورنال به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که دبیرکل سازمان ملل از مسکو می‌خواهد در صادرات غلات از بنادر دریای سیاه اوکراین مداخله نکند و در ازای آن قول داده است به کاهش تحریم‌ها کمک کند که عرضه کودهای شیمیایی روسیه و بلاروس را محدود می‌کند. به نوشته این نشریه، ترکیه آمادگی خود را برای یافتن و خنثی کردن مین های دریایی و مدیریت کشتی های حاوی غلات را اعلام کرد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه ، در مورد ایده صادرات غلات اوکراینی در ازای کاهش تحریم‌ها، قبلاً یادآور شد که اوکراین بنادر مین گذاری شده دارد که برای کشتیرانی خطرناک است. وی همچنین تایید کرد که این موضوع در دیدار اخیر پوتین با دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش مطرح شده است.
الکساندر پانکین معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که موضوع صادرات کودهای پتاسیمی روسیه و صادرات غلات اوکراینی در حال بررسی است، اما نه از طریق سازمان ملل.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала