پرتاب سنگین‌ترین ماهواره تجاری تاریخ به فضا

© Sputnik / NASA /  مراجعه به بانک تصاویر Первый пилотируемый запуск корабля Crew Dragon, созданного компанией SpaceX Илона Маска
Первый пилотируемый запуск корабля Crew Dragon, созданного компанией SpaceX Илона Маска - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2022
اشتراک
موشک "فالکون هوی" که توسط شرکت "اسپیس‌ایکس" در حال توسعه است، اوایل سال آینده میلادی احتمالا سنگین‌ترین ماهواره تجاری تاریخ را به فضا خواهد برد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از tweaktown، شرکت فضایی خصوصی "اسپیس‌ایکس" اوایل سال آینده میلادی سنگین‌ترین ماهواره تجاری زمین‌ایستا به وزن ۹.۲ تن را با موشک "فالکون هوی" به مدار زمین خواهد فرستاد.
 ایلان ماسک  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2022
چرا ایلان ماسک سهام اسپیس ایکس را می‌فروشد؟
شرکت "اکو استار" که سفارش دهنده این پرتاب به "اسپیس‌ایکس" است، اوایل این ماه اعلام کرد که شرکت سازنده ماهواره به نام "مکسار تکنولوجیز" تحویل این ماهواره سنگین موسوم به "ژوپیتر-۳" را که قرار بود اواخر سال جاری به فضا پرتاب شود، به تعویق انداخته است و موجب شده تا پرتاب آن به تعویق بیفتد.
از آن زمان اطلاعات جدیدی به دست آمده است که تخمین وزن خشک و اولیه "ژوپیتر-۳" را افزایش داده است، به این معنی که این ماهواره احتمالا یک ماهواره رکوردشکن خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала