افزایش ۸۳ میلیون بشکه‌ ای تولید تجمعی نفت در ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareافزایش ۸۳ میلیون بشکه‌ ای تولید تجمعی نفت در ایران
افزایش ۸۳ میلیون بشکه‌ ای تولید تجمعی نفت در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2022
اشتراک
یکی از مهمترین اقدامات مهم برای افزایش تولید نفت در کشور طرح احیای چاه‌ های بسته و یا کم بازده است که برآورد افزایش تولید نفت خام به میزان تولید تجمعی اضافی در حدود ۸۳ میلیون بشکه را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، مجموع تعهدات مالی قابل پذیرش دولت برای انجام طرح احیای چاه‌ های بسته یا کم‌ بازده تا سقف ۵۰۰ میلیون دلار خواهد بود که با حمایت، تقویت و ایجاد فرصت مشارکت در طرح احیای چاه‌ ها برای شرکت‌ های فناور، خلاق و دانش‌ بنیان همراه است.
طرح احیای چاه‌ های بسته و کم بازده، شامل کلیه چاه‌ های نفتی در خشکی و دریا در گستره شرکت‌ های تابعه شرکت ملی نفت ایران شامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، فلات قاره ایران و شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است. اولویت روی احیا و باز تولید چاه‌ های بسته و افزایش تولید از چاه‌ های است که نسبت به پتانسیل واقعی خود تولیدی کمتری دارند.
در حال حاضر در گستره شرکت ملی نفت ایران حفاری ۴۰۰۰ حلقه چاه انجام شده که از این میزان، ۶۴ درصد از چاه‌ها فعال است. ۱۵ درصد متروکه، ۱۹ درصد بسته و حدود ۲ درصد از چاه‌ها نیز معلق بوده، متوسط تولید از چاه‌های فعال کشور نیز اکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ بشکه در روز است.
تولید نفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2022
آیا با کمک فناوری پلاسما می‌توان برداشت نفت را افزایش داد؟
اغلب میادین نفتی و گازی ایران در نیمه دوم عمر خود قرار دارند و اگرچه سرمایه‌ گذاری و استفاده از تکنولوژی‌ های روز می‌تواند ضریب برداشت از این میادین را افزایش دهد، اما حفظ ظرفیت موجود تولید نفت و گاز و به دنبال آن ارتقا این ظرفیت، نیازمند اکتشافات جدیدی در کشور خواهد بود. بنابراین بخشی از این افزایش ظرفیت، از طریق اکتشاف منابع هیدروکربنی با پایبندی به توسعه پایدار و حضور در تعاملات بین‌ المللی محقق می‌شود.
بر این اساس، مهمترین اهداف و استراتژی‌ های اکتشاف نفت و گاز در کشور شامل شناسایی و کشف پتانسیل‌ های نفت و گاز در تمام حوضه‌ های رسوبی کشور در خشکی و دریا، مدیریت کارآمد بر تعریف و اجرای مطالعات جامع و یکپارچه در عملیات‌ های اکتشافی با هدف افزایش ضریب موفقیت اکتشافی، حداکثر سازی ضریب جایگزینی نفت و گاز تولیدی و فراهم نمودن زمینه توسعه میادین جدید کشور برای حفظ و ارتقای تولید از طریق کشف منابع جدید و تسریع و تکمیل پروژه‌های اکتشاف نفت و گاز در مناطق استان‌ های خوزستان، فارس، بوشهر، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان، اردبیل و خراسان که در مجموع ۳۸ پروژه خاتمه یافته و ۵۹ پروژه نیز در حال انجام است که تعداد پروژه‌ های اکتشافی را به ۹۷ پروژه می‌رساند، خواهد بود.
۳۸۵ پروژه عام‌ المنفعه مرتبط با مسئولیت اجتماعی با اعتبار بالغ بر ۵۵۶ میلیارد تومان و تحویل آن به دستگاه‌ های بهره‌ بردار ذینفع در استان‌ها انجام شده است.
ضبط محموله قاچاق نیم میلیون لیتری گازوییل در نزدیکی جزیره مارو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2022
ضبط محموله قاچاق نیم میلیون لیتری گازوییل در نزدیکی جزیره مارو
همچنین تصویب بیش از ۷ هزار میلیارد تومان در هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران مربوط به سفرهای استانی رییس‌ جمهوری نیز صورت گرفته است.
تسریع در تکمیل ۱۲۴۶ پروژه از طرح‌ های عمرانی در دست اقدام به ارزش بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال به صورت جهادی در دولت سیزدهم، پیش‌ بینی اعتبار ۶۰ هزار میلیارد ریالی برای انجام طرح‌ های مسئولیت اجتماعی در راستای حمایت و محرومیت‌ زدایی از مناطق محروم پیرامون تاسیسات نفتی شرکت ملی نفت ایران در دولت سیزدهم و اختصاص ۴ درصد از سرمایه‌ گذاری‌ها در طرح‌ های نفت و گاز به پروژه‌های مسئولیت اجتماعی از دیگر اقدامات شرکت ملی نفت برای اجرای پروژه‌های مسئولیت‌ های اجتماعی در کشور است.
بهبود وضعیت نیروی انسانی و افزایش رضایتمندی کارکنان نیز از ابتدای دولت سیزدهم مطرح بوده و در این مسیر تبدیل وضعیت ۳ هزار نفر از نیروهای ایثارگر شرکت ملی نفت ایران محقق شده است.
احیای سمت‌ های سازمانی و حمایت از نیروهای مدت موقت و پیمانکاری به تعداد ۱۵ هزار نفر، انجام فرآیند ارزیابی و مصاحبه ۱۴۵۰ نفر از فارغ التحصیلان گروه الف دانشگاه صنعت نفت، انتسابات نیروهای انقلابی، جوان، گام دومی و کارآمد در سمت‌های مدیریتی و برنامه‌ ریزی جهت جذب فارغ‌ التحصیلان دانشگاه های برتر کشور در سال ۱۴۰۱ از مهمترین فعالیت‌ های صورت گرفته در حوزه منابع انسانی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала