اتحادیه اروپا آب و هوا را برای کاهش وابستگی به روسیه قربانی می کند

© AP Photo / Michael Probstاتحادیه اروپا آب و هوا را برای کاهش وابستگی به روسیه قربانی می کند
اتحادیه اروپا آب و هوا را برای کاهش وابستگی به روسیه قربانی می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2022
اشتراک
فایننشال تایمز نوشت: اتحادیه اروپا به دنبال فروش اعتبار گازهای گلخانه ای برای کاهش وابستگی به روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فایننشال تایمز، اتحادیه اروپا در نظر دارد ۲۰ میلیارد یورو از طریق فروش اعتبارات کربن اضافی برای تامین مالی حذف تدریجی منابع انرژی روسیه جمع آوری کند.
به گفته طرفین این نشریه، کمیسیون اروپا در حال بررسی امکان حراج بخشی از گواهینامه های انتشار گازهای گلخانه ای از صندوق ذخیره ثبات بازار است. در طرح این کمیسیون فروش ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون گواهینامه از ذخیره پیش بینی شده است.
به گفته منابع، کمیسیون اروپا قصد دارد تا پایان دهه حدود ۲۰۰ میلیارد یورو برای رهایی از وابستگی به انرژی روسیه اختصاص دهد. قرار است این وجوه در زیرساخت های جدید و زنجیره های تامین جایگزین سرمایه گذاری شود.
همانطور که این روزنامه خاطرنشان می کند، یکی از پیامدهای فروش بیشتر گواهینامه ها کاهش قیمت اعتبارات کربن است که هزینه استفاده از زغال سنگ، نفت و گاز را کاهش می دهد. این به نوبه خود می تواند بر دستیابی به اهداف کاهش انتشار اتحادیه اروپا به عنوان بخشی از گذار به بی طرفی آب و هوا تأثیر بگذارد.

یک دیپلمات اتحادیه اروپا که نامش فاش نشده است به این نشریه گفت: پر کردن بازار با گواهینامه های ETS تنها انتشار گازهای گلخانه ای را افزایش می دهد و رسیدن به اهداف Fit برای ۵۵ (کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا ۵۵٪) را دشوارتر می کند. این سیاست بد آب و هوایی است.

سیستم تجارت انتشار گازهای گلخانه‌ ای اروپا (EU ETS) بر اساس اصل سقف و تجارت عمل می‌کند: حداکثر سطح مجاز انتشار کل برای تأسیسات آلاینده تعیین می‌شود، که سپس به سهمیه‌ ها تقسیم می‌شود و بین تأسیسات توزیع می‌ شود. اگر سطح تولید گازهای گلخانه ای بالاتر از سطح سهمیه باشد، باید مجوز برای انتشار اضافی خریداری کند.
این سیستم حدود نیمی از انتشارات اتحادیه اروپا را پوشش می دهد و تولید برق، تولید نفت، صنایع فولاد و ساختمان، صنعت کاغذ، هوانوردی داخلی داخلی و غیره را پوشش می دهد.
EU ETS در سال ۲۰۰۵ راه اندازی شد، اما تا سال ۲۰۱۳ اکثریت قریب به اتفاق مجوزها به صورت رایگان صادر می شد. سپس قوانین تشدید شد و در حال حاضر حداقل ۴۰ درصد از سهمیه ها از طریق مزایده توزیع شد و تعداد کل مجوزهای اختصاص داده شده شروع به کاهش سالانه کرد. در نهایت، از سال ۲۰۲۱، تقریباً ۵۷ درصد از کل تعداد سهمیه ها معامله شده است.
اتحادیه اروپا هدف خود را دستیابی به بی طرفی آب و هوایی تا اواسط قرن قرار داده است، زمانی که میزان کل انتشار گازهای مضر در جو برابر با صفر شود. می توان با کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و استفاده از فناوری هایی برای جذب و ذخیره گازهای مضر به آن دست یافت. گذار به بی طرفی آب و هوا مستلزم تجدید ساختار تولید و مصرف انرژی، کاهش جدی انتشار گازهای گلخانه ای و افزایش مصرف انرژی های تجدید پذیر است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала