آمریکا و ژاپن ساختاری برای دسترسی مطمئن به منابع فلزات کمیاب ایجاد می کنند

© AP Photo / Ng Han Guanآمریکا و ژاپن ساختاری برای دسترسی مطمئن به منابع فلزات کمیاب ایجاد می کنند
آمریکا و ژاپن ساختاری برای دسترسی مطمئن به منابع فلزات کمیاب ایجاد می کنند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2022
اشتراک
مقامات ایالات متحده و ژاپن در مورد تشکیل یک ساختار بین المللی جدید به توافق رسیدند که برای تضمین دسترسی شرکت کنندگان به فلزات کمیاب و سایر مواد خام استراتژیک مهم طراحی شده است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه سانکی روز چهارشنبه به نقل از منابع دولتی نوشت: همانطور که پیش بینی می شد، اعلام ایجاد این سازمان با مشارکت بیش از ۱۰ کشور از جمله استرالیا، کانادا، برخی از کشورهای آسیایی در ژوئن سال جاری اعلام خواهد شد.
این ابتکار، همانطور که اشاره شد، در درجه اول با هدف محدود کردن نفوذ چین است که تا ۶۰ درصد از تولید جهانی فلزات کمیاب مورد نیاز برای صنایع الکترونیک و خودرو را کنترل می کند. واشنگتن و توکیو پکن را متهم می کنند که سعی دارد از مواضع قوی خود در این زمینه برای اعمال فشار سیاسی استفاده کند.
به‌ ویژه، بر اساس گزارش این روزنامه، جمهوری خلق چین در جریان تشدید مناقشه دوجانبه بر سر حقوق جزایر سنکاکو (دیائویو) در دریای چین شرقی، محدودیت‌ های واقعی را برای عرضه فلزات کمیاب به ژاپن اعمال کرده است.
سانکی نوشت که ساختار جدید برای اطمینان از سرمایه گذاری کافی برای توسعه ذخایر جدید مواد خام استراتژیک مهم، برای ایجاد زنجیره های تامین لجستیک قابل اعتمادتر طراحی شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала