آمریکا اجازه لغو تحریم های نفتی ونزوئلا را در صورت همکاری مقامات داد

© Photo / IRNAآمریکا اجازه لغو تحریم های نفتی ونزوئلا را در صورت همکاری مقامات داد
آمریکا اجازه لغو تحریم های نفتی ونزوئلا را در صورت همکاری مقامات داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.05.2022
اشتراک
نشریه واشنگتن پست، تصمیم آمریکا را "تغییر قابل توجهی" در سیاست آمریکا در قبال جمهوری بولیواری خواند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، در صورت همکاری و مذاکره موفقیت آمیز کاراکاس با مخالفان، دولت آمریکا اجازه لغو تحریم های نفتی یکجانبه علیه ونزوئلا را می دهد.
اوایل سه‌شنبه، یک مقام ارشد دولت واشنگتن گفت که شورون مستقر در آمریکا مجوزی برای مذاکره در مورد عملیات احتمالی آینده در ونزوئلا دریافت کرده است، اما این مجوز شامل معامله با شرکت نفت دولتی ونزوئلا PDVSA نیست.
به گفته این نشریه، این مجوز "نخستین از یک سری اقدامات برای لغو تحریم‌ های نفتی است که بستگی به همکاری دولت [نیکولاس مادورو] رئیس‌ جمهور ونزوئلا دارد. اگر دولت به مذاکره با مخالفان با هدف تضمین انتخابات آزاد و عادلانه در سال ۲۰۲۴ بازگردد، ایالات متحده ممکن است به شورون اجازه می دهد تا تجهیزات به ونزوئلا را آغاز کند. این روزنامه به نقل از منبع خود توضیح می دهد که اگر مذاکرات موفقیت آمیز باشد، شورون ممکن است مجوز استخراج و فروش نفت ونزوئلا را دریافت کند.
این نشریه تصمیم واشنگتن را "تغییر بزرگ" در سیاست ایالات متحده در قبال جمهوری بولیواری نامید، "زیرا دولت [ایالات متحده] به دنبال ایجاد شکاف بین ونزوئلا و متحد نزدیکش روسیه و در عین حال رسیدگی به مشکل افزایش قیمت انرژی است".
دلسی رودریگز معاون رئیس جمهور آمریکای جنوبی، روز سه شنبه گفت که مقامات ونزوئلا آماده گفتگو با مخالفان و ایالات متحده هستند و امیدوارند که تحریم ها توسط واشنگتن لغو شود. یک مقام ارشد دولت واشنگتن روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که ایالات متحده از مذاکرات بین مخالفان و مقامات ونزوئلا حمایت می‌کند و آماده است تحریم‌ های خود علیه کاراکاس را بسته به روند این گفتگو تنظیم می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала