پوتین با رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی دیدار کرد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین با رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی دیدار کرد
پوتین با رهبران کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی دیدار کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2022
اشتراک
رئیس جمهور روسیه با همتایان خود از قزاقستان، بلاروس، قرقیزستان و تاجیکستان و همچنین نخست وزیر ارمنستان دیدارهای جداگانه ای داشت.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با قاسم جومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان درباره مسائل امنیتی و اقتصادی و همچنین مشارکت مشترک آینده در مجامع مختلف گفتگو کرد.
علاوه بر این، پوتین و الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس گفتگوی کوتاهی داشتند و در مورد انتقال کالا در بنادر روسیه، ساخت ترمینال بلاروس در نزدیکی سن پترزبورگ و همکاری در زمینه علوم موشکی و سایر حوزه های مجتمع نظامی-صنعتی بحث و تبادل نظر کردند.
همچنین پوتین و رئیس جمهور قرقیزستان، صدیر جپاروف، مسائل تجاری مشترک را بررسی کردند. طرفین به توسعه مثبت روابط اشاره کردند.
پوتین و امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان در اوایل روز درباره امنیت منطقه و نوسازی نیروهای مسلح تاجیکستان گفتگو کردند.
همچنین بین رئیس جمهور روسیه و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان گفتگو شد و سیاستمداران در مورد وضعیت قره باغ و دستور کار اقتصادی صحبت کردند.
اجلاس سران سازمان پیمان امنیت جمعی همزمان با سی امین سالگرد امضای معاهده امنیت جمعی و بیستمین سالگرد ایجاد این سازمان بر اساس آن در مسکو برگزار شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала