ورود مادران باردار به اتاق عمل با آرایش و لاک ممنوع شد +عکس

© Photo / IRNAنوزاد
نوزاد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2022
اشتراک
آرایش صورت، کاشت ناخن و لاک مادران باردار پیش از زایمان با اعتراض ماماها همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس صحبت‌ های یکی از متخصصان زنان و زایمان، دستگاه تشخیص میزان اشباع اکسیژن خون یا همان پالس اکسیمتر روی ناخن بیمار قرار می گیرد و بر اساس طول موج، میزان هموگلوبین اکسیژن تشخیص داده می شود؛ اما این روزها خانم ها برای زایمان خود لاک (خصوصاً رنگهای تیره) می زنند و یا ناخن می کارند که این اقدام، کار پزشکان را دچار اختلال می کند. لاک ناخن را می توان با استون یا پد پاک کرد اما کاشت ناخن را فقط ناخنکارها باید از روی ناخن بردارند. بدین ترتیب پزشک نمی تواند بیمار را مانیتور کند و همین امر باعث به خطر افتادن جان مادر و نوزاد می شود.
همچنین آرایش هنگام عمل جراحی، استفاده از مام و دئودورانت و رژلب های تیره به پزشک اجازه نمی دهد تا متوجه تغییر رنگ لب و حالت رنگ پریدگی بیمار حین خونریزی شود. رنگ چهره و لب بیمار دو عامل مهم برای تعیین حال بیمار هستند. امروزه برای سزارین، مادر را بیهوش نمی کنند و از کمر بی حس می شوند. بنابراین عارضه ای در این موقعیت پیش می آید که با بالا رفتن ضربان قلب بیمار دچار افت فشار می شود و از طریق این دو عامل پزشک می تواند متوجه وضعیت اضطراری بیمار شود.
همچنین با توجه به رنگ ناخن‌های دست و پا در اتاق عمل می‌توان متوجه سطح اکسیژن خون بیمار شد. کبودشدن ناخن‌ها نشان می‌دهد که سطح اکسیژن خون پایین آمده است. زمانی که مادران کاشت ناخن انجام می‌دهند، تشخیص این امر دشوار می‌شود به همین دلیل به مادران توصیه می‌شود قبل از ورود به اتاق عمل حتما ناخن‌هایشان را ریموو کنند و اگر لاک دارند، آن را پاک کنند. ما به مادران توصیه می‌کنیم قبل از زایمان میکاپ و آرایش چشم نداشته باشند اما رنگ مو در اواخر بارداری چندان مشکلی ندارد و بیشترین مشکل ما با ناخن مادران باردار است.
کاربران بسیاری معتقدند آراستگی نه تنها ایرادی ندارد بلکه لازم است اما با این کار ممکن است جان مادر و یا نوزاد حین زایمان به خطر بیفتد بنابراین ممنوع کردن آرایش و کاشت ناخن برای ورود به اتاق عمل کار بسیار به جا و مناسبی بود و به این ترتیب ماماها و متخصصان با موارد بسیار کمتری روبرو خواهند بود. این کاربران عنوان می کنند استفاده از لوازم آرایش، برای جنین مضر است و در همه جای دنیا به مادران باردار توصیه می شود که رنگ مو، لوازم آرایشی از بدو حاملگی تا ۶ ماه اول شیردهی استفاده نشود.
گروهی از کاربران عنوان می کنند این اقدامات و تشریفات برای عکاسی و فیلمبرداری است که هزینه ی کمی هم ندارد و بیشتر مادران باردار با الگوبرداری از سلبریتی ها و شاخ های مجازی اقدام به سفارشات و تدارکات پیش از زایمان و پس از به دنیا آمدن نوزاد می کنند که تصاویر و نمونه های آن به وفور در فضای مجازی دیده می شود. برخی از کاربران هم به این نکته اشاره می کنند جدا از اینکه برای سلامت مادران باردار آرایش ممنوع است، پزشکان و پرستاران هم نباید کاشت ناخن انجام بدهند چون ممکن است پس از زایمان شرایطی پیش آید که برای جمع شدن رحم ناگزیر باید شکم بیمار تحت فشار قرار گیرد و اینجاست که ناخن های بلند باعث اذیت شدن بیمار می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала