لاشه 8000 کوسه در چابهار کشف شد

CC0 / Pixabay / لاشه 8000 کوسه در چابهار کشف شد
لاشه 8000 کوسه در چابهار کشف شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2022
اشتراک
افراد سودجو این حیوانات را شکار می کنند و زنده زنده باله‌ها را می‌برند و دوباره در دریا رها می‌کنند که این موجب مرگ آنها می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، هفته گذشته خبری مبنی بر کشف بزرگ‌ترین محموله قاچاق کوسه ماهیان در چابهار در رسانه‌ها منتشر شد که شوک‌برانگیز بود. زمانی که تصاویر این خبر پخش شد، ناراحتی و تاسف بیشتری به همراه داشت. چون حجم بسیار زیادی باله کوسه بر روی زمین ریخته شده بود که گویای کشته شدن هزاران کوسه بود. این آبزی بدون باله قادر به شنا کردن در آب نیست و به زیر آب می رود و تلف می شود. برآورد شده که حدود 8 هزار کوسه و حجم بسیار زیادی باله کوسه در این محموله وجود داشت!
چند سالی است که اخباری مبنی بر تهیه سوپ از باله کوسه در کشورهای آسیای شرقی که طرفداران زیادی دارد، منتشر می شود و دیگر کم و بیش همه دنیا از علاقه مردم این منطقه به سوپ باله خبر دارند.
البته به مرور این علاقه به بخش های دیگر دنیا هم سرایت کرده و اکنون مردم کشورهای زیادی طرفدار این نوع سوپ هستند که تنها راه تهیه مواد اولیه آن، بریدن باله کوسه هایی است که در دریاها و اقیانوس ها زیست می‌کنند. افراد سودجو این حیوانات را شکار می کنند و زنده زنده باله‌ها را می‌برند و دوباره در دریا رها می‌کنند که این موجب مرگ آنها می شود. البته عده ای هم لاشه کوسه ها را به عنوان ماهیان گوشتی یا تون در بازارهای مختلف به فروش می رسانند.
نگاهی به وضعیت کوسه ماهی ها در آب‌های دنیا نشان می دهد که شرایط چندان مطلوبی ندارند. کوسه‌ ماهی‌ها، گروه بزرگی از ماهی‌های غضروفی هستند. اقیانوس‌ها بیش از 20 هزار گونه از ماهی‌ها را در خود جای داده‌اند که از این تعداد بیش از 500 گونه کوسه اند. مدت ها پیش از به وجود آمدن دایناسورها، کوسه‌ها فرمانروای آب‌ها بودند. آن‌ها نخستین بار بیش از 400 میلیون سال پیش شکل گرفتند و در 100 میلیون سال اخیر به ندرت دستخوش تغییر و دگرگونی شده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала