فرانسه ارسال تسلیحات به اوکراین را افزایش خواهد داد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز نگرانی فرانسه از بازداشت معترضین در ایران
ابراز نگرانی فرانسه از بازداشت معترضین در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2022
اشتراک
رئیس جمهور فرانسه: فرانسه به افزایش ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، کاخ الیزه گزارش داد، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در گفتگو با ولادیمیر زلنسکی گفت که فرانسه به ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه می‌دهد و آن را افزایش می‌دهد.
او بر عزم کامل خود برای پاسخ به هر درخواست حمایت از سوی اوکراین، به ویژه در مورد دفاع، سوخت، کمک های بشردوستانه، حمایت های اقتصادی و مالی، و مبارزه با معافیت از مجازات تاکید کرد. وی تأیید کرد که تحویل تسلیحات فرانسه در روزها و هفته های آینده ادامه خواهد داشت و افزایش خواهد یافت و همچنین تدارکات بشردوستانه نیز افزایش خواهد یافت.
گزارش شده است که طرفین همچنین در مورد موضوع امنیت غذایی و راه های احتمالی صادرات محصولات غلات از اوکراین و همچنین تضمین های امنیتی که فرانسه می تواند به اوکراین ارائه دهد، گفتگو کردند.
مکرون همچنین در گفتگو با زلنسکی گفت که درخواست اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا در نشست شورای اروپا در ژوئن بر اساس ارزیابی کمیسیون اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در همین راستا، همانطور که در این بیانیه اشاره شد، مکرون پیشنهاد خود برای ایجاد "جامعه سیاسی اروپایی" را یادآور شد.
ولادیمیر زلنسکی در 28 فوریه درخواست پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را امضا کرد. روز بعد، پارلمان اروپا از قطعنامه ای حمایت کرد که به اوکراین وضعیت یک کشور نامزد اعطا می کرد. پیش از این، نمایندگان دائم اتحادیه اروپا موافقت کردند که به کمیسیون اروپا دستور دهند تا ارزیابی درخواست های اوکراین، گرجستان و مولداوی برای عضویت در اتحادیه اروپا را آماده کند.
مکرون گفت که روند الحاق اوکراین به اتحادیه اروپا ممکن است چندین سال و حتی چندین دهه به طول انجامد. در این راستا، او خواستار ایجاد یک "جامعه سیاسی اروپایی" جدید شد که بتواند اوکراین را در صفوف خود بپذیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала