حمایت کشورهای آمریکای لاتین از عملیات ویژه روسیه در اوکراین

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر رئیس جمهور ونزوئلا
 رئیس جمهور ونزوئلا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2022
اشتراک
رسانه: نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که کشورش قاطعانه در کنار روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی " ZDF " آلمان گزارش داد که آمریکای لاتین از عملیات ویژه روسیه در اوکراین حمایت می کند.
به نوشته این روزنامه، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا پیشتر گفته بود که کشورش قاطعانه در کنار روسیه است. همچنین در آلمان، آنها خاطرنشان کردند که در کوبا، در طول جشن های سنتی اول ماه مه، افرادی با پرچم روسیه و نماد Z دیده می شدند.
علاوه بر این، آرژانتین کشورهای غربی را به استانداردهای دوگانه متهم می کند. کریستینا کرشنر، معاون رئیس جمهور، درگیری با بریتانیا بر سر فالکلند را یادآور شد. بریتانیای کبیر با اشغال جزایر مالویناس ما (که در آرژانتین جزایر فالکلند نامیده می‌شود) تقریباً از حمایت سایر قدرت‌ها برخوردار می‌شود که اگر برای آنها ناخوشایند باشد از حمله خودداری می‌کنند.
پیش از این گلوبال تایمز گزارش داده بود که تمام دنیا باید تاوان تحریم های نسنجیده آمریکا علیه روسیه که یکی دیگر از ماجراجویی های ژئوپلیتیکی آمریکاست، را بپردازد.
هشدار وزارت خارجه روسیه نسبت به خسارت قابل توجه در پذیرش سوئد در ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2022
هشدار وزارت خارجه روسیه نسبت به "خسارت قابل توجه" در پذیرش سوئد در ناتو
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع پیشرفت نکرد.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
در همین حال، نیروهای امنیتی اوکراین در حال استقرار چندین موشک انداز درست در مناطق مسکونی کی یف و سایر شهرهای اوکراین هستند. پوتین آن را یک تاکتیک تروریستی خواند.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала