تعطیلی غبارآلود در ایران +عکس، ویدئو

CC BY 3.0 / IRNA / گرد و غبار
گرد و غبار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2022
اشتراک
خیزش گرد و خاک در بسیاری از استان های ایران، زندگی عادی شهروندان را مختل کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، امیر سرکرده کارشناس هواشناسی در رابطه با وضعیت گرد و خاک موجود در بسیاری از استان های ایران گفت: "۲۷ اردیبهشت گردوخاک محلی با گردوخاک انتقالی که از عراق آمده ترکیب می‌شود و به مناطق مرکزی و حتی شمال‌شرق کشور می‌رسد."
بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران ۲۷ اردیبهشت آسمانی صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد و در ساعات بعد از ظهر و شب گاهی نیمه ابری و وزش باد شدید یا احتمال وزش باد خیلی شدید موقت و خیزش گردوخاک و در پاره‌ای نقاط نیمه شمالی گاهی رگبار پراکنده باران با احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. طی امروز و فردا در بعضی ساعت‌ها نفوذ و گسترش گرد و غبار انتقالی غربی، گاهی کاهش دید و کیفیت هوا به‌ویژه در نیمه‌غربی و جنوبی مورد انتظار است.
۲۷ اردیبهشت تمام مدارس استان‌های تهران، خوزستان، ایلام، همدان، لرستان، کرمانشاه و ۶ شهر استان کردستان و شهر ارومیه به علت گرد و خاک تعطیل است. مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: "میزان غلظت گرد و خاک در هوای دشت آزادگان در ساعت ۱۸ امروز دوشنبه به بیش از ۴۲ برابر حد مجاز رسید."
بسیاری از شهروندان به علت گردوخاک دچار مشکلات تنفسی شده است و از وضعیت موجود شکایت می کنند. کاربران به گرد و خاک بودن هوای استان ایلام از ابتدای سال اشاره می کنند که بیش از۱۴ روز گردو خاک بوده است. شهروندان خوزستانی و ایلامی نیز از اینکه با وجود وضعیت غبارآلود شهر ادارات تنها با دو ساعت تاخیر شروع به کار می کنند معترض هستند و عنوان می کنند مردم خوزستان از شدید این گرد و خاک نمی توانند نفس بکشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала