گزارش و تحلیل

کارخانه ی تولید پهپاد ایرانی در تاجیکستان افتتاح شد

© Sputnik / Стас Этвешتاجیکستان دوشنبه
تاجیکستان دوشنبه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2022
اشتراک
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک در تهران روز گذشته رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در رأس یک هیئت بلندپایه نظامی به منظور ارتقا و توسعه همکاری‌های مشترک دفاعی و نظامی با جمهوری تاجیکستان وارد این کشور شد.
سرلشکر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به همراه هیئت عالی‌رتبه نظامی ساعتی پیش مورد استقبال سرلشکر امامعلی صابر زاده رییس ستاد کل نیروهای مسلح و معاون اول وزیر دفاع جمهوری تاجیکستان و جمعی از مقامات نظامی این کشور قرار گرفت.
سرلشکر باقری تقویت و توسعه همکاری‌های نظامی و دفاعی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان را از اهداف اصلی این سفر عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان در یک منطقه ژئوپلتیکی قرار دارند و اتفاقات و حوادث هر دو کشور بر یکدیکر تاثیر گذار خواهد بود.
وی با اشاره به سیاست دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه روابط با همسایگان، افزود:
در راستای ارتقا امنیت، آرامش هر دو کشور، دیدار های دوجانبه ای را در طول سفر با مقامات نظامی و سیاسی خواهیم داشت.
امروز نیز کارخانه تو‌لید پهپاد تمام ایرانی ابابیل۲ با حضور رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپهبد شیر علی میرزا وزیر دفاع تاجیکستان در دوشنبه پایتخت این کشورافتتاح شد.
روابط عمومی ستاد کل نیروهای مسلح اعلام‌کرد:
در راستای تقویت و توسعه همکاری های مشترک دفاعی و نظامی بین دو کشور، کارخانه تولید پهپاد ابابیل ۲ با همت و تلاش متخصصان صنایع دفاعی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور سرلشکر باقری و شیرعلی میرزا وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه کشور تاجیکستان در دوشنبه پایتخت این کشور افتتاح شد.
سرلشکر باقری امروز در این سفر با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با تلاش متخصصان و دانشمندان متعهد خود و با استفاده از ظرفیت های داخلی توانسته در تمام ابعاد نظامی و دفاعی به ویژه هواپیماهای بدون سرنشین رشد قابل توجهی داشته باشد؛ گفت:
امروز در جایگاهی هستیم که می توانیم علاوه بر رفع نیازهای داخلی به کشورهای هم‌پیمان و دوست در جهت افزایش امنیت و صلح پایدار، تجهیزات نظامی صادر کنیم.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران افتتاح تولید کارخانه ابابیل ۲ در تاجیکستان را نقطه عطفی در همکاری‌های نظامی بین دو کشور عنوان کرد و افزود: انشالله در آینده شاهد افزایش همکاری‌ها و تعاملات بیشتر از تمام سطوح دفاعی نظامی بین دو کشور ایران و تاجیکستان خواهیم بود. در پایان کلید نمادین افتتاح کارخانه و گواهینامه پایان دوره آموزشی به فرمانده و کارکنان نیروی هوایی تاجیکستان اهداء گردید.
در ادامه سرلشکر باقری در راستای همکاری‌های دوجانبه پیرامون مسائل امنیتی و مرزبانی دوکشور، با سپهبد سیمومین یتیم‌اف رییس کمیته امنیتی دولتی جمهوری تاجیکستان دیدار و گفتگو کرد.
تقویت توان دفاعی و نظامی در راستای هم‌افزایی و همکاری هرچه بیشتر در مرزهای مشترک و همچنین موضوعات و تحولات منطقه و افغانستان از مهمترین محورهای این گفتگو بود. طرفین بر ادامه تعاملات و رایزنی ها و نشست های تخصصی پیرامون مسائل‌ منطقه ای و فیمابین تاکیدکردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала