پیامدهای انتقال گردوخاک از عراق به ایران

CC BY 3.0 / IRNA / گرد و غبار
گرد و غبار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2022
اشتراک
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی ایران امروز هوای استان‌های مناطق مرکزی،‌ استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی متاثر از گردوخاک و غبار منتقل شده از روی کشور عراق است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تسنیم"، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی ایران امروز هوای استان‌های مناطق مرکزی،‌ استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی متاثر از گردوخاک و غبار منتقل شده از روی کشور عراق است.
امروز و فردا در برخی مناطق استان‌های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال زنجان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و گاهی گردوخاک پیش‌بینی شده است.
هوای کدام یک از محلات تهران امروز آلوده‌تراست ؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2022
کنایه تند خانم مجری به راهکار‌های برخی مسئولین درباره وضعیت هوا +ویدئو، عکس
اثر مخاطره: احتمال اختلال در تردد، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال آسیب به صنایع حساس به گردوخاک، احتمال آسیب به سازهای موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و سقوط اشیاء از ارتفاعات. بارش باران ، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد.
وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک، افزایش شاخص آلودگی و کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی، شکستن درختان فرسوده، آسیب به سازه‌های موقت و اختلال در تردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала