شکست سیاسی غرب در مالی

© AP Photo / Baba Ahmedشورشیان مسلح در مالی
شورشیان مسلح در مالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2022
اشتراک
یک کشور غربی سازماندهنده کودتا در مالی اعلام شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "تی ار تی وورلد"، دولت مالی بدون ذکر نام کشور حمایت‌کننده کودتا اعلام کرد که یک کشور غربی در این کودتا دست داشته است. مقامات دولت انتقالی مالی دیشب اظهار کردند که افسران ارتش با حمایت یک "کشور غربی" قصد انجام کودتا را داشتند که این تلاش آنها ناکام ماند.
در بیانیه دولت انتقالی مالی آمده است که گروهی از افسران و درجه‌داران با حمایت یک کشور غربی سعی در سرنگونی رژیم را داشتند که با هشیاری نیروهای امنیتی ناکام ماند. دولت مالی از مردم مالی خواست آرامش خود را حفظ کنند و تأکید کرد که "وضعیت تحت کنترل است".
جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2022
بایدن از تلاش برای کودتا در آمریکا صحبت کرد
با این حال، روابط با فرانسه استعمارگر سابق به طور قابل توجهی بدتر شده است و ارتش فرانسه را مجبور به عقب نشینی کرد که 9 سال با شبه نظامیان در جنگ بودند.
دولت انتقالی با اعلام اینکه تحقیقاتی برای کشف و شناسایی همدستان کودتا آغاز شده است، اعلام کرد که همه عوامل برای پیگرد قانونی افراد شرکت‌کننده در این کودتای نافرجام بسیج شده‌اند.
در بیانیه مذکور آمده است: " "دولت جمهوری مالی این حمله ظالمانه علیه امنیت کشور را محکوم می کند که هدف آن ممانعت یا حتی نابودی تلاش‌های اساسی برای تامین امنیت کشور و بازگشت به نظم قانونی است که صلح و ثبات را تضمین می‌کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала