راهی برای فلج کردن سپر هسته ای بریتانیا

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر راهی برای فلج کردن سپر هسته ای بریتانیا
راهی برای فلج کردن سپر هسته ای بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.05.2022
اشتراک
نشنال اینترست: خروج اسکاتلند از بریتانیا سپر هسته ای این کشور را برای ده سال فلج می کند.
به گزارش اسپوتنیک، عظیم ابراهیم، ​​ستون نویس نشریه نشنال اینترست می نویسد که خروج اسکاتلند از بریتانیا سپر هسته ای لندن را برای ده سال فلج خواهد کرد.
همانطور که وی در مقاله اشاره کرد، کل زیرساخت زیردریایی های هسته ای انگلستان در شمال واقع شده است. اگر اسکاتلند تصمیم بگیرد که به یک کشور مستقل تبدیل شود، باید پایگاه های نظامی خود که در آن سلاح هسته ای قرار دارند را ببندد. نگارنده تصریح کرد که انتقال آنها به قلمرو انگلستان فرآیندی پرهزینه و طولانی خواهد بود.
ابراهیم هشدار داد که استقلال خودمختاری نه تنها قدرتمندترین سلاح موجود در زرادخانه لندن را از کار می‌اندازد، بلکه شکاف بزرگی در دفاع ناتو برای سال‌های آینده ایجاد خواهد کرد. او گفت که ایالات متحده و آمریکایی ها باید این نکته مهم را در زمانی که نیکولا استورجن وزیر اول اسکاتلند این هفته از واشنگتن بازدید می کند، در نظر داشته باشند.
استورجن قبلاً اعلام کرده بود که قصد دارد در سال‌های 2020-2021 یک همه‌پرسی دیگر برای استقلال برگزار کند، اما بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، بارها تاکید کرده است که اجازه برگزاری همه‌پرسی دوم را نخواهد داد، زیرا مردم اسکاتلند قبلاً نظر خود را در این زمینه در سال 2014 ابراز کرده‌اند. ادینبرا برای برگزاری رای گیری جدید نیاز به تایید مقامات مرکزی دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала