کشف یک جنگل باستانی درون گودالی غول پیکر +عکس

© Sputnik / Igor Onuchin /  مراجعه به بانک تصاویر Горный ручей в лесу Северного отдела Кавказского государственного природного биосферного заповедника имени Х. Г. Шапошникова
Горный ручей в лесу Северного отдела Кавказского государственного природного биосферного заповедника имени Х. Г. Шапошникова - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2022
اشتراک
گودالی غول پیکر با یک جنگل در پایین آن، توسط تیمی از محققان چینی کشف شد.
به گزارش اسپوتنیک، گودال غول پیکری با یک جنگل در زیر آن توسط تیم محققان چینی کشف شد. این کشف جدید در منطقه خودمختار گوانگژی ژوانگ در نزدیکی روستای پینگه، واقع در شهرستان لی اتفاق افتاده است. طبق گزارش محققان، عمق گودال، ۶۳۰ فوت (۱۹۲ متر) است و تا حدی عمیق است که می‌توان طاق دروازه سنت لوئیس را درون آن جا داد.
گروهی از غارشناسان روز جمعه (۶ مه) وارد این گودال شده و سه ورودی غار را در این شکاف مشاهده کردند. همچنین در این مکان، درختان باستانی به ارتفاع ۱۳۱ فوت (۴۰ متر) مشاهده شد که شاخه‌های آن‌ها به سمت نور خورشید که از ورودی چاله می‌تابد قرار گرفته بود.
جورج وینی، مدیر اجرایی موسسه ملی تحقیقات غار و کارست(NCKRI) در ایالات متحده و کارشناس بین‌المللی غار‌ها گفت: "این خبر جالبی است." ونی در اکتشاف غار دخالتی نداشت، اما یک سازمان وابسته به NCKRI با نام موسسه زمین شناسی کارست سازمان زمین شناسی چین در این ماموریت حضور داشت.
ونی با بیان اینکه این کشف جای تعجب ندارد گفت جنوب چین، خانه توپوگرافی کارست، منظره‌ای مستعد گودال‌های چشمگیر و غار‌های ماورایی است. بنا به گفته وینی، مناظر کارست در درجه اول با انحلال سنگ بستر شکل می‌گیرند. آب باران که کمی اسیدی است، هنگام عبور از خاک، دی اکسید کربن را جذب می‌کند و اسیدی‌تر می‌شود. سپس چکه می‌کند و از میان شکاف‌های سنگ بستر جریان می‌یابد و به آرامی آن‌ها را به تونل‌ها و حفره‌ها تبدیل می‌کند. با گذشت زمان، اگر یک اتاقک غار به اندازه کافی بزرگ شود، سقف به تدریج فرو می‌ریزد و گودال‌های بزرگی را شکل می‌دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала