تب کریمه، جان یک نفر را در ایران گرفت

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر کنه
 کنه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2022
اشتراک
کارشناس: از ابتدای سال جاری تا کنون ۵ نفر بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو شناسایی شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از " فارس"، به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، تب کریمه کنگو بین انسان و دام مشترک است و در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، انسان مبتلا خواهد شد.
مدیرکل روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور گفت: "از ابتدای سال جاری تا کنون ۵ نفر بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو شناسایی شده‌اند که متاسفانه ۱ نفر فوت شده است. ۱ نفر بیمار نیز به این بیماری مشکوک است.
شرایط پیشگیری و درمان بیماری تب کریمه کنگو در کشور مهیا است. این بیماری با رعایت چند اصول ساده بهداشتی رو به افزایش نخواهد رفت که به شرح ذیل است: "حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام‌ها و سمپاشی و ضدعفونی نمودن اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی.
شرکت اوپرا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.02.2016
تب مارک های مشهور
خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان ) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محلهای غیر مجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محلهای مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی.
نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در در مای ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد.( دمای یخچال)، روشهای حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش ، لباس بلند ، چکمه ، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام ونیم پخته.
ویروس در برابر حرارت حساس است لذا پختن گوشت باعث از بین رفتن ویروس می‌شود. در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعا به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایید".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала