گانتس: آینده اسرائیل نگران‌ کننده است

CC BY 2.0 / Israel Defense Forces / 20th Chief of Staff, Lt. Gen. Benny Gantzگانتس: آینده اسرائیل نگران‌ کننده است
گانتس: آینده اسرائیل نگران‌ کننده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2022
اشتراک
وزیر جنگ اسرائیل به پیام‌ های تهدید آمیز از سوی برخی طرف‌ های ناشناس عرب در رابطه با سیطره بر اسرائیل، واکنش نشان داد و گفت: این پیام‌ ها درست است، آینده اسرائیل ممکن است بین غدیرا و الخضیره به پایان برسد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل، تصریح کرد: آنچه در این پیام‌ ها آمده، چندان دور از واقعیت نیست و می‌ توان برآورد کرد که ظرف چند سال آینده به جایی برسیم که "اسرائیل" کاملا محدود شود و ما تنها چند سال با این واقعیت فاصله داریم.
این در حالی است که مسئولان سابق پلیس و ارتش اسرائیل نیز نسبت به تشدید تنش و ناامنی در سرتاسر اسرائیل و احتمال از دست رفتن حاکمیت این کشور در مناطقی که اکثریت ساکنان آن فلسطینی هستند، هشدار دادند.
در همین راستا، یواو گالانت عضو کنست عنوان کرد که اگر اقداماتی سریع برای پیشگیری از موج عملیات‌ های مقاومتی فلسطینیان انجام نشود، این نگرانی وجود دارد که اوضاع از کنترل نیروهای امنیتی خارج شود.
گالانت اظهار داشت که اگر النقب و الجلیل را از دست بدهیم، تل‌ آویو و قدس را نیز از دست خواهیم داد.
وی اوضاع در مرزهای شمالی به‌ ویژه الجلیل را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت: نبرد در این منطقه ادامه دارد و پایان نیافته است.
گالانت عنوان کرد که به‌ ویژه اگر اسرائیل هدف حملات موشکی حزب‌ الله و حماس قرار گیرد، اوضاع به مراتب وخیم‌ تر خواهد شد.
همچنین اویگدور کهلانی وزیر امنیت داخلی سابق این کشور، در گزارشی در روزنامه یدیعوت آحارونوت بیان کرد: خشونت در النقب و شهرهای مختلط به اوج رسیده و نیروهای پلیس از مقابله با مجریان عملیات‌ های مقاومتی وحشت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала