واکنش وزارت خارجه روسیه به پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyسرگی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه
سرگی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.05.2022
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در خصوص پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو اظهار داشت که ورود فنلاند و سوئد به ائتلاف ناتو اشتباه دیگری با پیامدهای گسترده خواهد بود.
وی در ادامه افزود: "سطح عمومی تنش نظامی افزایش خواهد یافت، پیش بینی پذیری در این زمینه کمتر خواهد شد. افسوس که عقل سلیم قربانی برخی ایده های خیالی در مورد اینکه در شرایط فعلی چه باید کرد، می شود.
این یکی دیگر از اشتباهات جدی با پیامدهای گسترده است. اما چه می توان کرد، این سطح کسانی است که امروز در کشورهای مربوطه تصمیمات سیاسی را اتخاذ می کنند".
Постпред Финляндии при НАТО не видит военных угроз со стороны России - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.05.2022
چندرسانه ای
آیا روسیه، فنلاند را تهدید نظامی می‌کند؟
گفتنی است، چندی پیش، ویکتور بوندارف، رئیس کمیته دفاع و امنیت شورای فدراسیون گفت: "اگر فنلاند به ناتو بپیوندد و تسلیحات ضربتی این اتحاد در خاک آن مستقر شود، مسکو گروه‌بندی نیروها را در مرز مشترک تقویت خواهد کرد. گروه نیروهای روسی در مرز را تقویت خواهیم کرد. هیچ چیزی امنیت روسیه را تهدید نمی‌کند".
فنلاند روز یکشنبه رسما تصمیم خود را برای پیوستن به ناتو اعلام کرد.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در جریان گفتگوی تلفنی با همتای فنلاندی خود، ساولی نینیستو در ۱۴ مه، خاطرنشان کرد که کنار گذاشتن سیاست سنتی بی طرفی نظامی اشتباه خواهد بود، زیرا هیچ تهدیدی برای امنیت فنلاند وجود ندارد. به عقیده وی، تغییر در سیاست خارجی این کشور می تواند تأثیر منفی بر روابط روسیه و فنلاند بگذارد، روابطی که سال ها با روحیه حسن همجواری و همکاری شراکتی ایجاد شده و برای دو طرف سودمند بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала